• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Hallå där! Någon som varit med om / eller vet vad som händer vid misslyckade betalningar under skuldsanering ? Går det tillbaka till löneutmätning eller hur är det ? Tacksam för svar !

Hur många missade betalningar?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
En just nu, eventuellt 2st. Om inte annat aå kommer jag ligga efter med betalningen ett bra tag framöver.
Det händer inte mycket mer än att du får brev med påminnelse och att info går till borgenärerna. Först när du har missat 4 kan de begära omprövning och att saneringen hävs.
 

persson1

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
25 Augusti 2019
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Det händer inte mycket mer än att du får brev med påminnelse och att info går till borgenärerna. Först när du har missat 4 kan de begära omprövning och att saneringen hävs.
Okej tack som fan! Så om jag ligger efter med 1-2 betalningar ett tag så händer det inget?

Förövrigt, rent teoretiskt vad exakt händer vid upphävning? Kommer jag få massa brev från borgenärer igen eller går det till löneutmätning ?
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Okej tack som fan! Så om jag ligger efter med 1-2 betalningar ett tag så händer det inget?

Förövrigt, rent teoretiskt vad exakt händer vid upphävning? Kommer jag få massa brev från borgenärer igen eller går det till löneutmätning ?
Precis, det händer inget mer än påminnelser.

Vad som händer vid upphävning har jag ingen erfarenhet av!
 

Vic

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
24 Augusti 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Precis, det händer inget mer än påminnelser.

Vad som händer vid upphävning har jag ingen erfarenhet av!
Tror att det är 4 försökt som borgenärerna kan ompröva så betala snabb då Du har fått en fin möjlighet att ta bort din skuldbörda.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp