• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Tack och detsamma :D jag tänkte ju spara det men nu när jag går mot slutet så tänker jag att man kanske kan flytta utan att behöva vara rädd för omprövning och då är det ju ganska onödigt att bära runt på något kilo papper. Beslut kommer jag också spara i minst några år iallafall.
Jag har mitt i ett skåp så jag slipper se skiten iaf :facejoy:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

slutet

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
16 Augusti 2022
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Om man vill behålla sitt AMEX-kort under skuldsanering? (Ligger inte efter där med någon skuld men vill nyttja det efter skuldsaneringen) går det eller har någon gjort liknande?
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Min mans utbetalningar sker i december varje år. Det står på pappret man får, med betalplanen tror jag.
Jo tack det vet jag, och vilken månad det betalas ut vet jag att det skiftar från ”fall till fall”. Men det var ju inte heller min fråga, min fråga var om någon visste när i månaden det betalas ut, början av varje månad, samma som när lön betalas ut, slutet av månaden…eller om det skiftar.
 

Jaden

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
13 November 2018
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
117
Poäng
307
Om man vill behålla sitt AMEX-kort under skuldsanering? (Ligger inte efter där med någon skuld men vill nyttja det efter skuldsaneringen) går det eller har någon gjort liknande?
Det kan jag aldrig tänka mig....Hur skulle det se ut om man får behålla Amex under saneringen?

Från deras villkor:
American Express har rätt att säga upp avtalet med omedelbar verkan om:
• åtgärder vidtas för att sätta kortmedlemmen i konkurs eller för att kortmedlemmen ska bli föremål för någon form av skuldsanering;
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Jo tack det vet jag, och vilken månad det betalas ut vet jag att det skiftar från ”fall till fall”. Men det var ju inte heller min fråga, min fråga var om någon visste när i månaden det betalas ut, början av varje månad, samma som när lön betalas ut, slutet av månaden…eller om det skiftar.
Jag förstår inte vad det gör för skillnad om det betalas ut första eller sista? Ren spekulation är väl att det betalas ut runt månadsskiftet den månad som det betalas ut.
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Om man vill behålla sitt AMEX-kort under skuldsanering? (Ligger inte efter där med någon skuld men vill nyttja det efter skuldsaneringen) går det eller har någon gjort liknande?
Jag hade ett Mastercard guld hos en av de större bankerna och då jag betalade bort den skulden i samband med att jag sålde min dåvarande bil tänkte jag i samma banor. Budget och skuldrådgivaren i min kommun avrådde starkt från att behålla det då någon borgenär annars kan ta upplysning på dig och hävda till kfm att du inte gjort allt för att bli skuldfri och därför ska nekas sanering.
 

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Jag förstår inte vad det gör för skillnad om det betalas ut första eller sista? Ren spekulation är väl att det betalas ut runt månadsskiftet den månad som det betalas ut.
Har jag sagt att det gör nån skillnad?
Jag undrade bara om nån visste, förlåt för att jag ställde en fråga inom ämnet som denna tråd handlar om.
Ska aldrig mer ställa en fråga då, hoppas du kan sova inatt pga min onödiga fråga
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Har jag sagt att det gör nån skillnad?
Jag undrade bara om nån visste, förlåt för att jag ställde en fråga inom ämnet som denna tråd handlar om.
Ska aldrig mer ställa en fråga då, hoppas du kan sova inatt pga min onödiga fråga
Offerkofta på...
Så du menar med ditt svar att du har rätt att ställa en fråga men inte jag?
Tro mig, jag kan utan problem sova inatt. Precis som alla andra nätter. Jag behöver inte bekräftelse på ett anonymt forum för att må gott i mig själv...
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Har jag sagt att det gör nån skillnad?
Jag undrade bara om nån visste, förlåt för att jag ställde en fråga inom ämnet som denna tråd handlar om.
Ska aldrig mer ställa en fråga då, hoppas du kan sova inatt pga min onödiga fråga

Jag har för mig att min särbo får utbetalt den 17:e januari.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Om man vill behålla sitt AMEX-kort under skuldsanering? (Ligger inte efter där med någon skuld men vill nyttja det efter skuldsaneringen) går det eller har någon gjort liknande?
Går det inte att avsluta det och sedan ansöka på nytt när saneringen är klar? Behålla det kan du inte göra iaf.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp