• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 962
Mottagna reaktioner
13 606
Poäng
10 387
Kollade lite deras tider idag ! 7 mån från ansökan till beslut just nu ! Verkar vara långa tider nu
Ja det hade ju varit kortare om inte så många sökte direkt vid avslag tex.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Hej igen
Jag har inledande skuldsanering, jag jobbar heltid men har nu kommit in på högskola, utbildningen leder till högre lön på min befintliga arbetsplats. Jag har tänkt jobba heltid, men uppnår inte taket för vad man får tjäna för att ha studielån, gör jag bort mig om jag ansöker om 50% studielån? Jag vill verkligen inte riskera min skuldsanering men det skulle underlätta med studielånet för böcker, resor och övrigt material eftersom mycket är på distans

Studielån räknas inte som inkomst.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Hej igen
Jag har inledande skuldsanering, jag jobbar heltid men har nu kommit in på högskola, utbildningen leder till högre lön på min befintliga arbetsplats. Jag har tänkt jobba heltid, men uppnår inte taket för vad man får tjäna för att ha studielån, gör jag bort mig om jag ansöker om 50% studielån? Jag vill verkligen inte riskera min skuldsanering men det skulle underlätta med studielånet för böcker, resor och övrigt material eftersom mycket är på distans

Hur kan du jobba heltid och inte nå taket för vad man får tjäna för att ta studielån?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 962
Mottagna reaktioner
13 606
Poäng
10 387
Eller kanske det beror på att personalen hatt semester ?
Spelar in men man räknar ju med ett visst antal timmar från varje i produktionen, så semestern är liksom redan inräknad.
Det hade ju varit kortare kö om inte så många sökte direkt vid avslag tex.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Spelar in men man räknar ju med ett visst antal timmar från varje i produktionen, så semestern är liksom redan inräknad.
Det hade ju varit kortare kö om inte så många sökte direkt vid avslag tex.
Jag vet att för två veckor sedan när det uppdateras på tisdagen hade det rört sig en dag framåt på en hel vecka ! Garanterat semestrar ! Och det köper jag ! Folk behöver sin semester. Sen har du även rätt att folk söker direkt efter . Jag väntade från november till maj
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Hur kan du jobba heltid och inte nå taket för vad man får tjäna för att ta studielån?
Handläggaren skiter i studielånet...det som hotar mer är att du ska plugga samtidigt som du jobbar. Finns en risk att handläggaren ser det som en risk, att din energi inte ska räcka till att arbeta. Hade jag varit du hade jag pluggat utan studielån och ansökt först när skuldsaneringen är fastslagen.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 051
Mottagna reaktioner
13 789
Poäng
9 547
Trias.

När du blev beviljad skuldsanering hur nya var dina lån? Vad hade du totalt?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Nån som vet hur många av dom som får inledande som sedan leder till beviljad sanering ?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp