• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Clark

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
24 Maj 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Nope. Fanns dock varken hos inkasso eller KFM när jag ansökte om skuldsanering. Släppte allt i oktober 2020 och fick inledande fyra månader senare. :)
Så under dem där fyra månaderna fick du behålla hela din lön eftersom du ej betalade något mer på dina lån.
Jag har inget hos KFM eller inkasso nu och tänkte göra samma sak att släppa allt och samtidigt ansöka om skuldsanering. Känns som det är ända alternativet. :/
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Clark

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
24 Maj 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
De har inte tillgång utan det är upp till dig att ompröva om inkomsten ökar så mycket som ca 4-5000 kr efter skatt. Annars kan borgenärerna begära en omprövning med ev förlängd skuldsanering som resultat.
Men hur vet borgenärerna om jag jobbar extra och tjänar mer pengar, hämtar dem löpande in nya kreditupplysningar på mig under en sanering som gör att dem kan se min inkomst?
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Så under dem där fyra månaderna fick du behålla hela din lön eftersom du ej betalade något mer på dina lån.
Jag har inget hos KFM eller inkasso nu och tänkte göra samma sak att släppa allt och samtidigt ansöka om skuldsanering. Känns som det är ända alternativet. :/
Jag gjorde som så att jag sökte i början på september, sen betalade jag det jag kunde i slutet på september för att säkerställa att inget skulle hinna gå till utmätning för att slippa ringa emellan. Efter september släppte jag allt och i slutet på november hade jag fått inledande, utan att en enda skuld hunnit gå till kfm.
Bytte nummer i samma veva så de försökte men kunde inte nå mig via telefon.
 

Källa

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
25 Februari 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
61
Poäng
187
Så under dem där fyra månaderna fick du behålla hela din lön eftersom du ej betalade något mer på dina lån.
Jag har inget hos KFM eller inkasso nu och tänkte göra samma sak att släppa allt och samtidigt ansöka om skuldsanering. Känns som det är ända alternativet. :/
Ja precis. Jag sparade det jag kunde.

Var beredd på massa post och samtal. Tyckte det var oerhört tungt att få massa krav och brev från KFM. Hade mest oro och ångest över att jag själv satt mig i skiten om jag inte hade fått inledande och sen beviljat. Men det gick vägen och jag är oerhört tacksam. Fanns liksom inget annat alternativ för mig.

Önskar dig lycka till. :)
 

Clark

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
24 Maj 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Deklarationen.
Jag gjorde som så att jag sökte i början på september, sen betalade jag det jag kunde i slutet på september för att säkerställa att inget skulle hinna gå till utmätning för att slippa ringa emellan. Efter september släppte jag allt och i slutet på november hade jag fått inledande, utan att en enda skuld hunnit gå till kfm.
Bytte nummer i samma veva så de försökte men kunde inte nå mig via telefon.
Aa det är iof smart, men skulle jag göra det nu på juni lönen så kommer jag inte ha en krona över på hela juni att leva på… men vore egentligen smartare att göra som du men då har jag som sagt inga pengar kvar av lönen alls. Undrar hur lång tid tar innan det går till KFM och till en lönutmätning…
 

Clark

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
24 Maj 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Ja precis. Jag sparade det jag kunde.

Var beredd på massa post och samtal. Tyckte det var oerhört tungt att få massa krav och brev från KFM. Hade mest oro och ångest över att jag själv satt mig i skiten om jag inte hade fått inledande och sen beviljat. Men det gick vägen och jag är oerhört tacksam. Fanns liksom inget annat alternativ för mig.

Önskar dig lycka till. :)
Skönt för dig att du fick den beviljad! Meddelade du låneföretagen att du skulle ansöka om skuldsanering eller sket du bara i att betala och struntade i att svara när dem ringde? :)
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Jag förstår. Värt att nämna är nog att jag i samma veva sålde min dåvarande bil för 120k, köpte en beg för 25k och resten fick gå till skulder så till syvende och sist hade jag två bolag jag var skyldig pengar och inte sex-sju st.

Lycka till med allt, jag håller tummen för dig!
 

Clark

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
24 Maj 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Jag förstår. Värt att nämna är nog att jag i samma veva sålde min dåvarande bil för 120k, köpte en beg för 25k och resten fick gå till skulder så till syvende och sist hade jag två bolag jag var skyldig pengar och inte sex-sju st.

Lycka till med allt, jag håller tummen för dig!
Uppskattar hjälpen riktigt mycket, hoppas jag med!
 

Källa

Viktig medlem
Poäng: 187
Blev medlem
25 Februari 2021
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
61
Poäng
187
Skönt för dig att du fick den beviljad! Meddelade du låneföretagen att du skulle ansöka om skuldsanering eller sket du bara i att betala och struntade i att svara när dem ringde? :)
Nej jag meddelade ingen. Struntade i att svara och struntade i att betala. Skämdes inför brevbäraren. Fy vad jobbig period det var. o_O:D
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp