• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Tjena gott folk!
Tänkte kolla med er som har riktig koll.
Jag har en pågående skuldsanering, med en förkortad betalningsplan på 3 år (har kids hemma). Och enl planen så ska jag betala in sista beloppet på den den 25/5. Hur funkar det efter det? Jag vet att jag är kvar i skuldsaneringen i 2 år till, men får jag börja extra, och återgå till ett helt normalt liv igen och tjäna mer pengar igen utan att KF kollar mig?
Kfm kollar ingenting under en skuldsanering alls.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Så det är helt ok att börja jobba extra igen? Har undvikit det för att inte ”tjäna för mycket” under betalningsplanen
Din inkomst syns och tjänar du mycket mer än det du gjort innan så kan borgenärerna begära en omprövnin som kan leda till en förlängning av din skuldsanering upp till två år.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Så det är helt ok att börja jobba extra igen? Har undvikit det för att inte ”tjäna för mycket” under betalningsplanen

Det prövar kronofogden bara om någon begär det
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Så kom den...dagen som funnits i mitt medvetande i drygt fem år...27/4 2022.
Dagen då sista inbetalningen på min skuldsanering görs.
När jag vaknade imorse kollade jag kontot och såg att det var draget i natt tillsammans med övriga räkningar.
Jag är klar!
 
Senast ändrad:

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Så kom den...dagen som funnits i mitt medvetande i drygt fem år...27/4 2022.
Dagen då sista inbetalningen på min skuldsanering görs.
När jag vaknade imorse kollade jag kontot och såg att det var draget i natt tillsammans med övriga räkningar.
Jag är klar!
Ett extra stort GRATTIS till just Dig ! Under alla dessa år som jag har känt Dig här har Du kämpat på. ALDRIG någonsin har jag hört Dig beklaga Dig över Din situation eller att det har varit speciellt ”jobbigt”. Du förlikade Dig med situationen och har enbart visat Dig tacksam över möjligheten som Du har getts. :)
Därför är jag extra glad över att just Du nu är klar… att Du nu kan gå vidare som en ”fri man” !!

All lycka till framgent & Du: Carpe Diem ! Njut, för de e Du så innerligt värd !!! <3
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Ett extra stort GRATTIS till just Dig ! Under alla dessa år som jag har känt Dig här har Du kämpat på. ALDRIG någonsin har jag hört Dig beklaga Dig över Din situation eller att det har varit speciellt ”jobbigt”. Du förlikade Dig med situationen och har enbart visat Dig tacksam över möjligheten som Du har getts. :)
Därför är jag extra glad över att just Du nu är klar… att Du nu kan gå vidare som en ”fri man” !!

All lycka till framgent & Du: Carpe Diem ! Njut, för de e Du så innerligt värd !!! <3
Tack för de orden...de värmer.
Den tid du har kvar kommer gå fort, jag lovar :)
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Så kom den...dagen som funnits i mitt medvetande i drygt fem år...27/4 2022.
Dagen då sista inbetalningen på min skuldsanering görs.
När jag vaknade imorse kollade jag kontot och såg att det var draget i natt tillsammans med övriga räkningar.
Jag är klar!
Så himla underbart! Stort grattis! :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Tack för de orden...de värmer.
Den tid du har kvar kommer gå fort, jag lovar :)
Tycker redan åren som har gått, har sprungit iväg. :) Allt har än så länge funkat långt över förväntan. Har påbörjat år 4 nu och känner ”bara” en överväldigande tacksamhet över denna omstart… :)
 

Aki18

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
26 Maj 2020
Meddelanden
95
Mottagna reaktioner
9
Poäng
42
Någon som vet vad som händer ifall man släpar efter med en inbetalningen till kronofogden? Och det här är en inledande skuldsanering, Upphör den?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp