• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Nopp, inte om tingsrätten ger honom rätt. Då kommer det finnas fortsatt tid för andra att bestrida skuldsaneringen.
Han har inte fått rätt hittills i de fall han överklagat i denna typ av ärende. Varför skulle de andra då skicka in överklagan till Tingsrätten? Alla vet att han är en riktigt rättshaverist.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

MALINDER

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
7
Poäng
32
Pratade med KFM, han bestrider inte skuldsaneringen, utan vill bara vara med. Han kommer i princip inte få en spänn utbetalt så vet inte vad det är han vill åt. Jag har dessutom aldrig tagit några sms-lån överhuvudtaget. Det är av andra anledningar jag fått sanering.

Hur som, så hade han tydligen skickat in överklagan samma dag som det vunnit laga kraft? Och då vet jag inte hur det funkar. Ska avgöras i TR.

KFM lät inte särskilt roade av den här killen.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
Han har inte fått rätt hittills i de fall han överklagat i denna typ av ärende. Varför skulle de andra då skicka in överklagan till Tingsrätten? Alla vet att han är en riktigt rättshaverist.
Det jag talar om är det Malinder beskriver. Han skickar in sina skulder i sista sekunden och får med dessa för att ingen bestrider dessa med tanke på att man med tvistiga skulder inte kan få skuldsanering. Så även om utslag saknas, så får äcklet många gånger med dom påhittade skulderna...
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Det jag talar om är det Malinder beskriver. Han skickar in sina skulder i sista sekunden och får med dessa för att ingen bestrider dessa med tanke på att man med tvistiga skulder inte kan få skuldsanering. Så även om utslag saknas, så får äcklet många gånger med dom påhittade skulderna...
På de skulder han gjort så med har det funnits ett utslag hos KFM, men den vägen är inte så framkomlig längre för hans del. Ska bli intressant att följa det åtal som väckts mot honom i Helsingborgs tingsrätt.
 

Ricky

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
9 November 2021
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
På de skulder han gjort så med har det funnits ett utslag hos KFM, men den vägen är inte så framkomlig längre för hans del. Ska bli intressant att följa det åtal som väckts mot honom i Helsingborgs tingsrätt.
Han skickar även in skulder som det INTE finns utslag eller annat underlag på.
 

Trias

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
25 Oktober 2016
Meddelanden
1 666
Mottagna reaktioner
1 045
Poäng
867
På de skulder han gjort så med har det funnits ett utslag hos KFM, men den vägen är inte så framkomlig längre för hans del. Ska bli intressant att följa det åtal som väckts mot honom i Helsingborgs tingsrätt.
Nej, inte alltid. Jag frågade handläggaren på KFM. Utslag behövdes inte för att få med en skuld i en skuldsanering om man går tillväga som han gör...
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Är det någon som vet hur många gånger och hur lång tid KF försöker delgiva en borgenär som är privatperson men som inte är intresserad av att svara KF?

Jag har en skuld till en privatperson som jag inte har någon kontakt med, och eftersom personen i fråga inte svarade KF när jag ansökte om skuldsanering första gången så antar jag att personen inte kommer svara denna gång heller, jag har berättat för handläggaren på KF att personen med största sannolikhet inte kommer svara, och att jag därför inte lagt till denna skulden till min 2:a ansökan, men enligt KF måste dom trots det ta med personen i ansökan för att anses ha uppfyllt sin undersökningsplikt.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Nej, inte alltid. Jag frågade handläggaren på KFM. Utslag behövdes inte för att få med en skuld i en skuldsanering om man går tillväga som han gör...
Nu svarade jag inte för hur det är i allmänhet, utan hur han lagt upp sitt case tidigare. Om en skuld går direkt till TR så kan man invända. Det finns numera ganska många domar som inte gått hans väg och han är välkänd både hos KFM och Domstolsväsendet. Jag har beställt och läst igenom många domar efter hans stämningsansökan mot mej tidigare. Bl a sammanställde jag 60 fall som liknade mitt.
Denna artikel är någorlunda färsk
 

Kalle115

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
22 September 2021
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Nu svarade jag inte för hur det är i allmänhet, utan hur han lagt upp sitt case tidigare. Om en skuld går direkt till TR så kan man invända. Det finns numera ganska många domar som inte gått hans väg och han är välkänd både hos KFM och Domstolsväsendet. Jag har beställt och läst igenom många domar efter hans stämningsansökan mot mej tidigare. Bl a sammanställde jag 60 fall som liknade mitt.
Denna artikel är någorlunda färsk
Jag vet inte om denna har delats här tidigare, men i denna stämningsansökan finns det en del intressant att läsa:

Man får hoppas han inte får någon royalty när det blir dags för SVT eller Netflix att göra en dokumentär om detta svin om några år.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Jag vet inte om denna har delats här tidigare, men i denna stämningsansökan finns det en del intressant att läsa:

Man får hoppas han inte får någon royalty när det blir dags för SVT eller Netflix att göra en dokumentär om detta svin om några år.
Jag har det dokumentet också, men har medvetet valt att inte lägga ut det, eftersom jag tror att det inte är enligt forumets regler att göra så.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp