• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

goingdown

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
25 Maj 2020
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Suck fortfarande kvar i detta ärrende.
Ansökte om skuldsanering i december, fick inledande i mars och samma dag det skulle gå igenom så överklagar denna idiot. Skulden är på 144 000 enligt honom :-(
Tingsrätten skickade ärendet tillbaka till kronofogden.
Varit i kontakt med min handläggare på KFM som ger mig svaret som jag tolkar bara är att godkänna denna skuld fast jag tror den är påhittad.

"om skulden inte tas upp i saneringen kan den komma att finnas kvar efter saneringstidens slut. Då behöver jag ta ställning till om det är rehabiliterande att du beviljas sanering då du kommer vara skuldsatt efter saneringens avslut. Syftet med saneringen är att du är helt skuldfri efter fem år.
Vill du bestrida den och få den prövad i domstol kan det också bli svårt med att få sanering då utfallet är osäkert.

Jag har ingen möjlighet att pröva skuldernas eventuella existens om det inte är uppenbart att det är oskäligt att ta med en skuld i en sanering och det sker ytterst sällan.

Varför det sker så sällan är för att inte skapa problem för gäldenären i framtiden och för att vi helt enkelt inte är rätt instans att rättsligt pröva skuldförhållanden. Föreligger det ett utslag som grund för fordran har vi ingen möjlighet alls att undanta skulden utan att det drabbar gälldenären.

Suck!!!! Tycker det är så surt att han ska få pengar när han gör som han gör.
Men alltså sitter han i POIT och väljer ut random personer han vill göra livet surt för? Eller hur väljer han ut sina offer?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 140
Mottagna reaktioner
2 525
Poäng
1 707
Men alltså sitter han i POIT och väljer ut random personer han vill göra livet surt för? Eller hur väljer han ut sina offer?
Just nu verkar det som han plockar ut alla dem som gjort en ansökan via någon av hans hemsidor, vare sej de fått beviljat eller inte.
 

Mariejanne

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
5 November 2021
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Handläggarna brukar vara snabba med att kontrollera löneutbetalningar via Skatteverkets sida som dom har tillgång till. Det har dom gjort med mig iallafall i samband med omprövningar…
Mest troligt kommer dom fråga Dig ang dessa 54tkr som Du fick utbetalt och vad du gjorde med dessa pengar…
Godtar de att det gått till privata skulder. De ringer mig i morgon om frågor angående skuldsaneringen.
Nervös att detta kan bli ett nej p.g.a att jag betalat dyra privata skulder för tandläkare och annat,istället för att betala inkasso som inte får " plats" i utmätningen.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Beräknas skuldsanering annorlunda än den beräkning man själv kan göra på KFM hemsida?

Jag får inte på långa vägar fram samma siffror där som handläggaren får fram i sin beräkning trots att jag knappar in exakt samma inkomst/utgifter. Det handläggaren räknat fram ligger flera tusen högre än det jag får fram via hemsidan, och där är ju inte ens buffert medräknat.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Beräknas skuldsanering annorlunda än den beräkning man själv kan göra på KFM hemsida?

Jag får inte på långa vägar fram samma siffror där som handläggaren får fram i sin beräkning trots att jag knappar in exakt samma inkomst/utgifter. Det handläggaren räknat fram ligger flera tusen högre än det jag får fram via hemsidan, och där är ju inte ens buffert medräknat.

Dom har väl kanske räknat på inkomsten snarare än månadslönen
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Suck fortfarande kvar i detta ärrende.
Ansökte om skuldsanering i december, fick inledande i mars och samma dag det skulle gå igenom så överklagar denna idiot. Skulden är på 144 000 enligt honom :-(
Tingsrätten skickade ärendet tillbaka till kronofogden.
Varit i kontakt med min handläggare på KFM som ger mig svaret som jag tolkar bara är att godkänna denna skuld fast jag tror den är påhittad.

"om skulden inte tas upp i saneringen kan den komma att finnas kvar efter saneringstidens slut. Då behöver jag ta ställning till om det är rehabiliterande att du beviljas sanering då du kommer vara skuldsatt efter saneringens avslut. Syftet med saneringen är att du är helt skuldfri efter fem år.
Vill du bestrida den och få den prövad i domstol kan det också bli svårt med att få sanering då utfallet är osäkert.

Jag har ingen möjlighet att pröva skuldernas eventuella existens om det inte är uppenbart att det är oskäligt att ta med en skuld i en sanering och det sker ytterst sällan.

Varför det sker så sällan är för att inte skapa problem för gäldenären i framtiden och för att vi helt enkelt inte är rätt instans att rättsligt pröva skuldförhållanden. Föreligger det ett utslag som grund för fordran har vi ingen möjlighet alls att undanta skulden utan att det drabbar gälldenären.

Suck!!!! Tycker det är så surt att han ska få pengar när han gör som han gör.
Be dom redogöra för summan, vart pengarna betalats ut.
Dokument på lånet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp