• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nyfiken751

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
29 Juli 2021
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
23
Poäng
102
Hur lång tid efter samtal kan man förvänta sig svar? svar angående inledande dvs , vissa snackar om 1-2 veckor men även hört folk som får svar dagen efter eller hittar sitt namn i poit bara någon dag efter?
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
376
Poäng
487
Hur lång tid efter samtal kan man förvänta sig svar? svar angående inledande dvs , vissa snackar om 1-2 veckor men även hört folk som får svar dagen efter eller hittar sitt namn i poit bara någon dag efter?

Är svårt att säga. Men som du skriver, allt från samma dag till några veckor.
Tror det beror mycket på hur bra skriven ansökan är. Min var väldigt tydlig och jättebra skriven fick jag berättat för mig när handläggaren ringde.
Så hon hade inga direkta frågor om mina lån. Var mer om arbetssituationen då jag hade lite mer lön på de senaste lönespec hon kikat på och lite frågor om min bil.

Men jag fick inledande samma dag, dock så var detta en Fredag. Så jag såg inte detta förens på Måndag.
 

Nyfiken751

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
29 Juli 2021
Meddelanden
52
Mottagna reaktioner
23
Poäng
102
Är svårt att säga. Men som du skriver, allt från samma dag till några veckor.
Tror det beror mycket på hur bra skriven ansökan är. Min var väldigt tydlig och jättebra skriven fick jag berättat för mig när handläggaren ringde.
Så hon hade inga direkta frågor om mina lån. Var mer om arbetssituationen då jag hade lite mer lön på de senaste lönespec hon kikat på och lite frågor om min bil.

Men jag fick inledande samma dag, dock så var detta en Fredag. Så jag såg inte detta förens på Måndag.
Ser också att alla pratar om personligt brev osv, sökte via deras hemsida tror inte man kunde fylla i personligt medd dock, de ringde idag och dubbelkollade så allt stämde och sa att dem hör av sig om det är något ytterligare och även om jag har någon ändring att göra
 

EVNA

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
2 Juli 2020
Meddelanden
72
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Ja, jag tänkte på just inledande när man kan förvänta sig samtal. :) står 7 mån handläggningstid på beslutet att man fått det. Men själva betalplanen tar inte så lång tid ändå att få efter inledande då.
Tog drygt två månader från inledande till förslag på betalplan här.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp