• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Anmärkningen

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
28 Oktober 2016
Meddelanden
424
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Är det bara jag som tycker det är så otroligt svårt att få inkomstuppgifterna att stämma? Jag är sjukskriven så jag vet inte innan vad jag får förrän vid utbetalning, sen föräldraledighet där jag inte vet vad jag får för FK uträkningsverktyg inte visar rätt, sen kombinera jobb med OB + föräldraledighet, sen heltid jobb. Alltså jag får magsår av det här... mår så dåligt med hjärtklappning och sömnsvårigheter och panikångest attacker.
HUR gör alla som kan räkna ut allt i förväg så det stämmer hos KFM vid skuldsanering?
Jag tror sålänge inkomsterna inte överstiger summan man skrivit så spelar det ingen roll, jag menar saneringen kan ju inte hävas om man får lite mindre ena året sålänge man betalar det man ska.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Tycker den är lite luddig. Jag skickade in omprövning för ny inkomst där jag fick en höjning på 3250 + 1200 i genomsnitt tack vare ackordsarbete.
Dvs 4250kr brutto/mån. Och jag fick förhöjd inbetalning med hela beloppet.
Oj, jag har inte fått någon höjning trots att jag omprövat med högre summa.
 

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Jag tror sålänge inkomsterna inte överstiger summan man skrivit så spelar det ingen roll, jag menar saneringen kan ju inte hävas om man får lite mindre ena året sålänge man betalar det man ska.
Nej men vi kan inte ju lämna in ett högre belopp än vi får in eftersom vi då inte klarar oss under månaden.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Någon som vet om något bolag brukar ta betalningar från kronofogden mot räntan först när man har skuldsanering ? För i såna fall borde det ju bli några kronor tillbaka med ?
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Någon som vet om något bolag brukar ta betalningar från kronofogden mot räntan först när man har skuldsanering ? För i såna fall borde det ju bli några kronor tillbaka med ?
Flertalet gör, men långt ifrån alla… Bank Norwegian t.ex reggar inbetalning både mot kapital och ränta.
Jag har själv fått tillbaks en ”ansenlig” summa på skatten de år jag nu haft skuldsanering.
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Okej, så lånet togs precis innan du sökte om skuldsanering ?
Då ingår den i varje fall.
Ja precis, men glömde ta med den summan, handlar om ca 900kr. Men har säkert med 20 olika små summor från alektum så känns som dom försöker göra detta medvetet.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp