• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Vaknade upp till ett brev på kivra, har skuldsanering, de ett inkassobolag som tagit en kreditupplysning. Jag behöver väl inte göra något med detta av vad ja förstår eller hur ?

Min årsinkomst har minskat med 5000kr sammanlagt jämfört med förra året.

Det lär nog tas fler upplysningar, dom vill hålla koll. Du behöver inte göra något.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147

Kalle8888

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
24 Mars 2021
Meddelanden
458
Mottagna reaktioner
176
Poäng
367
Har inledande nu, loggade precis in på KF och ser att en av skulderna från ett inkassobolag där som är lite på över 100 k har blivit avslutad och återkallad. Alltså skulden är kvar hos inkassobolaget men återkallat från KF. Är det vanligt att dom gör så? Och varför just nu.

gör dom det kanske efter dom godkänt betalplanen?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Får du inledande i november så betalar du in första gången i januari och din löneutmätning stoppas så får du behålla även november.
Ja det skulle verkligen vara en dröm ! Dock inget jag räknar med eller så :) hoppas hoppas :)
 

Krissy

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
16 Augusti 2021
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Inkasso under inledande? En av borgenärerna har skickat skulden till inkasso nu. Ska jag meddela min handläggare på kfm detta eller bara låta det vara?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Inkasso under inledande? En av borgenärerna har skickat skulden till inkasso nu. Ska jag meddela min handläggare på kfm detta eller bara låta det vara?
Har skulden uppkommit innan inledande och du har uppgett den i din ansökan så behöver du inte göra något. Du kan ju ringa inkassobolaget och meddela dom om det känns lugnare.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Har inledande nu, loggade precis in på KF och ser att en av skulderna från ett inkassobolag där som är lite på över 100 k har blivit avslutad och återkallad. Alltså skulden är kvar hos inkassobolaget men återkallat från KF. Är det vanligt att dom gör så? Och varför just nu.

gör dom det kanske efter dom godkänt betalplanen?
Det hände mig också på flera av mina lån. Jag vet faktiskt inte varför.
 

Krissy

Medlem
Poäng: 26
Blev medlem
16 Augusti 2021
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Har skulden uppkommit innan inledande och du har uppgett den i din ansökan så behöver du inte göra något. Du kan ju ringa inkassobolaget och meddela dom om det känns lugnare.
Tack! Jag meddelar inkassobolaget då. Kommunikation lugnar de stressade nerverna hehe.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp