• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Tänk på att personen kommer inte få hela skulden betald genom dom sanering. Antingen får hen betala resterande själv eller kommer ni överens om att du betalar resterande efter skuldsaneringen är slut.
 

Hskk

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
6 April 2021
Meddelanden
185
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Tänk på att personen kommer inte få hela skulden betald genom dom sanering. Antingen får hen betala resterande själv eller kommer ni överens om att du betalar resterande efter skuldsaneringen är slut.


Fast det blir ju i princip omöjligt tänker jag. Även om man skulle vilja så har man ju ansökt om sanering för att man är i ett rejält ekonomisk obestånd. Börjar man sen lova hit å dit efter saneringen att man ska börja betala igen tror jag att det kan bli problem. Hade det varit fråga om lite mindre skulder hade det nog gått men dessa är så stora
: /. Men förstår vad du menar. Man kan ju försöka att ge igen endel.
 

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Vet du om skulder man ej angivit då också ingår tex en privat skuld man inte angett. Eller kan personen då lämna in skulden efter saneringen och yrka på att få betalning : /

Varför ska du inte ange den? Man ska ange alla skulder.
 

Mgg

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
5 Maj 2020
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Om man jobbar extra, utöver sin heltidstjänst och tjänar 2-3tusen mer i månaden, måste man betala in dessa till skuldsanerigen?
 

EES

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
10 April 2021
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Kronofogden vill att jag ska återköpa pensionsförsäkring, är det någon här inne som har fått det godkänt av Skatteverket
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Kronofogden vill att jag ska återköpa pensionsförsäkring, är det någon här inne som har fått det godkänt av Skatteverket
Jag fick inte återköpa min varken av försäkringsbolaget el skatteverket men det var för att den var låst enligt avtal.
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Nu har jag hjärnsläpp. Men hur fungerar det om man får papper om att en skuld som ska ingå i skuldsaneringen är inskickad till ktonofogden/betalningsföreläggande?

Går det att maila kronofogden och tala om att skulden ska ingå i saneringen så det inte går vidare till onödig anmärkning och nytt saldo? Eller måste man ringa eller skicka brev?

Blev totalt genomstressad när jag såg att jag hade ett brev om det på min myndighetspost för en liten stund sedan då det är röd dag i morgon med:(
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Nu har jag hjärnsläpp. Men hur fungerar det om man får papper om att en skuld som ska ingå i skuldsaneringen är inskickad till ktonofogden/betalningsföreläggande?

Går det att maila kronofogden och tala om att skulden ska ingå i saneringen så det inte går vidare till onödig anmärkning och nytt saldo? Eller måste man ringa eller skicka brev?

Blev totalt genomstressad när jag såg att jag hade ett brev om det på min myndighetspost för en liten stund sedan då det är röd dag i morgon med:(
Ring och prata med dom på fredag. Så länge det inte är en ny skuld löser det sig.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp