• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Du säger att du kommer hinna betala det som är hos kronofogden innan utslag. Har dem redan skickat det ditt så kommer du inte hinna betala innan skatten kommer då kommer det bli utslag innan!

Och det du inte förstår är att jag säger att du ska låta det bli utslag så du är medgörlig med kronofogden och inte undviker att skriva på delgivningen för att komma undan utslag.

Du skrev det på ett sätt första inlägget om att du kommer hinna betala innan utslag men jag säger att du kommer inte hinna betala innan utslag om du skriver på direkt (vilket du ska göra om du vill ha sanering)
Dettta var för att hjälpa dig så du inte undvek att skriva under för att du väntade på skatten vilket hade varit negativt vid sanerings ansökan.
Ska du söka sanering så spelar det absolut ingen roll om du får utslag om saneringen går igenom!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Du ska uppge hans inkomst i pappren till löneutmätning för hans lön räknas med i beräkningen.
Japp gjorde en beräkning på kfm hemsida och jag får mer över än när jag har helt på o trixat o grejat om jag släpper allt till löneutmätning ser det ut som
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Du säger att du kommer hinna betala det som är hos kronofogden innan utslag. Har dem redan skickat det ditt så kommer du inte hinna betala innan skatten kommer då kommer det bli utslag innan!

Och det du inte förstår är att jag säger att du ska låta det bli utslag så du är medgörlig med kronofogden och inte undviker att skriva på delgivningen för att komma undan utslag.

Du skrev det på ett sätt första inlägget om att du kommer hinna betala innan utslag men jag säger att du kommer inte hinna betala innan utslag om du skriver på direkt (vilket du ska göra om du vill ha sanering)
Dettta var för att hjälpa dig så du inte undvek att skriva under för att du väntade på skatten vilket hade varit negativt vid sanerings ansökan.
Ska du söka sanering så spelar det absolut ingen roll om du får utslag om saneringen går igenom!
Dessa handläggningstider står det på kfm hemsida
 

Bilagor

  • 4318EF59-0D28-4670-A9B7-C027408AF6BD.png
    4318EF59-0D28-4670-A9B7-C027408AF6BD.png
    543.2 KB · Visningar: 21

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Dessa handläggningstider står det på kfm hemsida
Du kollar inte på den som försöker driva in skulden?
För alltid annars är det 10 dagar efter du skrivit på så är det utslag. Jag var nära sj för 1 månad sedan då jag betalde in dag 9 och ringde kronofogden efter och då sa dem att det var lungt jag klarade det precis så svårt att se att det ändrats till den tiden nu
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Nej, inget hembesök. Jag känner flera här som jag har och har haft kontakt med och ingen av dessa har heller fått hembesök. Därmed inte sagt att det inte kan ske.
Är mest orolig för vad grannar ska skvallra om och även om det kommer okända människor inför barnen som går runt och rotar
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Är mest orolig för vad grannar ska skvallra om och även om det kommer okända människor inför barnen som går runt och rotar
Ja, jag förstår det. Tyvärr är det ju som det är. Försök att inte oroa dig för nåt som du inte vet kommer att hända...lättare sagt än gjort men det enda råd jag kan ge dig :)
 
Senast ändrad:

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
Vilka anledningar kan det vara att en skuldsanering avslås när ett förslag väl har upprättats och skickats ut? (Sambons förslag skickas idag till honom enligt samtal från handläggaren).
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Ja, jag förstår det. Tyvärr är det ju som det är. Försök att inte oroa dig för nåt som du inte vet kommer att hända...lättare sagt än gjort men det enda råd jag kan ge dig :)
Ok får försöka. Hur hamnade du i skuldfällan? Du behöver inte svara om du inte vill , bara ja som försöker bilda mig en uppfattning om jag kan få skuldsanering eller inte, när jag gör själv testet på kfm hemsida så passar jag in för att få det men man vet ju aldrig
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp