• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skuldsanering? Värt eller inte

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Har ni plats i huset så ni kan hyra ut ett rum till en student eller som övernattningsrum? Kan ni hitta ett sätt att öka inkomsterna och få in lite extra inkomster så är det guld värt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Addec

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
10 Februari 2024
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Ja, samma här, har 1,49 på bolånet och det går ut i augusti. Men bara ha is i magen så kommer räntorna gå ner lite grann redan i år.
Det viktigaste är att ni kan hålla er flyttande och inte ta nya lån eller handla på kredit. är dun fru med på resan? Det underlättar om ni båda kämpar tillsammans. Det kommer bättre tider ska du se! Ni kommer inte ha samma höga kostnader i 11 år framöver.
Ja absolut hon är med på resan, men det klart det blir ljusare tider speciellt när hon börjar jobba igen i januari nästa år. Det enda ja känner e ju att hon ska ju inte behöva straffas för min skit om du fattar, vi har varit ihop under hela perioden jag har dragit på mig allting och svikit henne gång på gång. Men är spelfri sedan 2019-2020 nångång (tror jag). Men tänkte gå o prata med budget avdelningen här i min kommun o se vad de säger iaf, de kanske har några bra tips. Kan ju eventuellt baka in en skuld i huset som någon skrev.
 

Addec

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
10 Februari 2024
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Har ni plats i huset så ni kan hyra ut ett rum till en student eller som övernattningsrum? Kan ni hitta ett sätt att öka inkomsterna och få in lite extra inkomster så är det guld värt.
Tyvärr inte, skulle nästan behöva ett rum till då vi fått tillökning i oktober haha, men det löser sig. Får trolla lite, jobbar som snickare
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Ja absolut hon är med på resan, men det klart det blir ljusare tider speciellt när hon börjar jobba igen i januari nästa år. Det enda ja känner e ju att hon ska ju inte behöva straffas för min skit om du fattar, vi har varit ihop under hela perioden jag har dragit på mig allting och svikit henne gång på gång. Men är spelfri sedan 2019-2020 nångång ( tror jag)
Det som har hänt har hänt, går inte att göra ogjort. Det bästa du kan göra för henne är att aldrig mer spela. Det är även det bästa för dig själv. Så säg till att mata in dig med hat varje dag över att spelbolagen tar pengarna och du måste ge bort dina pengar till långivare. Kommer inget bra av att spela bort pengar.
Dra åt bältet rejält detta år så blir det bättre nästa år.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Tyvärr inte, skulle nästan behöva ett rum till då vi fått tillökning i oktober haha, men det löser sig. Får trolla lite, jobbar som snickare
Om du är snickare så kan du marknadsföra dina tjänster bland vänner och bekanta och dryga ut inkomsten. Alla behöver en snickare! Jag brukar skämta med mina döttrar att de ska gifta sig med en snickare eller it tekniker. Lärare har man ingen nytta av ;)
 

Addec

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
10 Februari 2024
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Det som har hänt har hänt, går inte att göra ogjort. Det bästa du kan göra för henne är att aldrig mer spela. Det är även det bästa för dig själv. Så säg till att mata in dig med hat varje dag över att spelbolagen tar pengarna och du måste ge bort dina pengar till långivare. Kommer inget bra av att spela bort pengar.
Dra åt bältet rejält detta år så blir det bättre nästa år.
Får bli så, men tack för många bra svar från dig såg nu lite med min sambos lån tex är på 9.5 år kvar, mitt stora 10.5 kvar ungefär. Så inte riktigt 11år heller det är ju positivt. Känns ju som man skulle behöva få bort ett 200000:- lån så får man ju lös ca 4000:- i månaden och då lär de ju hända grejer, betalar man bara in på banken extra då och då sjunker månadskostnaden eller antal månader?
 

Baklänges

V.I.P
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
302
Mottagna reaktioner
199
Poäng
366
Ja, håller med. Många frågar mig hur jag orkar jobba så mkt, men jag mår bättre när jag kan jobba extra och tänka på vilka lån/räkningar jag kan betala för de extra slantarna än gå hemma och ha ångest.
Jag håller med, gjorde en mental tvärvändning där jag beslöt mig för att barnen fick vara längre på dagis/fritids under vardagarna. De fick en gladare, lugnare och trevligare mamma på köpet. Det väger tyngre för mig även om man plockar bort någon timmes umgängestid/dag.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Får bli så, men tack för många bra svar från dig såg nu lite med min sambos lån tex är på 9.5 år kvar, mitt stora 10.5 kvar ungefär. Så inte riktigt 11år heller det är ju positivt. Känns ju som man skulle behöva få bort ett 200000:- lån så får man ju lös ca 4000:- i månaden och då lär de ju hända grejer, betalar man bara in på banken extra då och då sjunker månadskostnaden eller antal månader?
Det beror lite på hur de bokför dina inbetalningar men du kan ju alltid ringa och fråga.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Jämka gör jag inte vet inte riktigt hur man går tillväga. Får iaf tillbaka extremt mycket på skatten det vet jag om, brukar va runt 15-25000:- varje år
Jämkar du så får du istf en stor engångssumma lite extra pengar varje månad. Blir ert bolån dyrare oxå så blir det ju mer räntor att jämka för.
Kolla denna länken o räkna på om det kan vara nått:
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp