• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skuldsanering deluxe - Vägen till frihet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 078
Mottagna reaktioner
1 970
Poäng
1 307
En tanke, satt och diskuterade detta med en vän då hon med funderar på att söka skuldsanering dock så är hon gravid och vill gärna va hemma ett år med sitt barn då pappan kommer ge henne dagar så hon kan va hemma men hur räknar kf på pengar situationen? vi försökte räkna på kassakollen och det är ju inte direkt mycket pengar man får ut måste man ta ut fullt alltså 7 dagar i veckan om man har skuldsanering? Hon funderar på fem dagar i veckan och kommer få ut 18 810 sen är det ju skatt på det osv. Detta är deras tredje barn så hon får även hälften av alla barnbidrag osv sen får hon 10procent i 6 mån av facket tror jag det var beroende på hur mycket man tar ut. Men den stora frågan är bestämmer kf vad man måste ta ut? Kan hon välja att ta ut fem dagar ?
Man måste följa betalningsplanen, om en sådan blir beviljad vill säga.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
En tanke, satt och diskuterade detta med en vän då hon med funderar på att söka skuldsanering dock så är hon gravid och vill gärna va hemma ett år med sitt barn då pappan kommer ge henne dagar så hon kan va hemma men hur räknar kf på pengar situationen? vi försökte räkna på kassakollen och det är ju inte direkt mycket pengar man får ut måste man ta ut fullt alltså 7 dagar i veckan om man har skuldsanering? Hon funderar på fem dagar i veckan och kommer få ut 18 810 sen är det ju skatt på det osv. Detta är deras tredje barn så hon får även hälften av alla barnbidrag osv sen får hon 10procent i 6 mån av facket tror jag det var beroende på hur mycket man tar ut. Men den stora frågan är bestämmer kf vad man måste ta ut? Kan hon välja att ta ut fem dagar ?
Nej. Du kan välja 5dgr i veckan och så kommer HEN antagligen få betalplan efter det.
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Man kan ompröva i båda riktningarna.
Ok! Får se hur allt går är ju 37 dagar väntetid ! Så får hon själv nämna hur många dagar osv då jag inte tror hon hinner få beslutet fastställt innan bebis kommer
 

Anonymje

Viktig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
18 Oktober 2022
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
43
Poäng
147
Har väntat 9 veckor efter inledande nu. Börjar att kännas lite i nerverna och jag har full förståelse om jag inte får något beslut innan nyår, med tanke på nya förbehållsbeloppen samt om milersättningen ändras osv.
Men i min nyfikenhet tänkte jag att jag kanske kan se hur det ligger till, så jag loggade in på alla inkasso sidor (haft ett spelberoende så har lån hos olika aktörer) där ser jag att Loanstep bestridit ansökan. Ser även att det står skuldsanering hos några andra (Innefattar det att de accepterat?)
Är det vanligt att det brestrider under inledande? Hur går processen till isåfall? Loanstep är på ca 10 papp. Medans det verkar som vissa bolag har accepterat på högre summor.. Blev genast lite förkrossad att det kan innebära att mitt inledande inte blir ett beslut.
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Har väntat 9 veckor efter inledande nu. Börjar att kännas lite i nerverna och jag har full förståelse om jag inte får något beslut innan nyår, med tanke på nya förbehållsbeloppen samt om milersättningen ändras osv.
Men i min nyfikenhet tänkte jag att jag kanske kan se hur det ligger till, så jag loggade in på alla inkasso sidor (haft ett spelberoende så har lån hos olika aktörer) där ser jag att Loanstep bestridit ansökan. Ser även att det står skuldsanering hos några andra (Innefattar det att de accepterat?)
Är det vanligt att det brestrider under inledande? Hur går processen till isåfall? Loanstep är på ca 10 papp. Medans det verkar som vissa bolag har accepterat på högre summor.. Blev genast lite förkrossad att det kan innebära att mitt inledande inte blir ett beslut.
Visste inte att det gick att se detta, kunde du se hos alla dina inkassobolag?
Vill du visa med en skärmdump hur det kan se ut?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp