• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skuldsanering deluxe - Vägen till frihet

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Hej !
Håller tummarna för dig.
Jag är inne på min 7 vecka väntar fortfarande på betalningsplan, skulle nog bli mitt livs bästa julklapp om jag fick betalningsplan innan Jul och ett positivt beslut om skuldsanering.
Varför tar de sån tid för din betalplan att komma?! Ja! Skulle va en super bra julklapp att få betalplanen innan jul! Känner att de hade varit skönt att få fas 2 i rullning! Tror inte beslutet kommer förens i januari/februari kanske början av mars. Känns som det är så mycket ledighet nu som kommer :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Hej! Jag är relativt ny här men har läst i olika trådar.
Jag har ansökt om skuldsanering och för en vecka sedan fick jag samtalet från kf. Handläggaren sa att den skulle återkomma om det behövs ställas någon fråga. Under denna vecka som gått så har jag inte fått något besked för huruvida jag får inledande eller inte. Är det någon annan som fått vänta såhär på besked?
Fick mitt två - tre timmar efter samtal
 

Cobratiger

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
30 Januari 2020
Meddelanden
223
Mottagna reaktioner
40
Poäng
157
Varför tar de sån tid för din betalplan att komma?! Ja! Skulle va en super bra julklapp att få betalplanen innan jul! Känner att de hade varit skönt att få fas 2 i rullning! Tror inte beslutet kommer förens i januari/februari kanske början av mars. Känns som det är så mycket ledighet nu som kommer :)
Ingen aning faktiskt.
Brevet från inledande står det 6-7 veckors utredning
Fick precis nu bekräftelse från Kronofogden om att de har emottagit kompletteringen .
Jag har sett att vissa personer har beslut inom 3 månader från inledande skuldsanering.
Det vore fantastik skönt få ett positivt besked innan Jul med betalningsplanen.
 

k3nj0hn

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
28 Oktober 2022
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Hej fick sms från handläggare att hon kommer ringa mig under dagen, vad är det för fråger hon kommer ställa upp och hur långt tar samtalet?

Mvh
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Hej fick sms från handläggare att hon kommer ringa mig under dagen, vad är det för fråger hon kommer ställa upp och hur långt tar samtalet?

Mvh
Om uppgifterna stämmer och frågor kring don situation och varför du hamnat där.
Oklarheter.
 

Ann

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
28 Januari 2021
Meddelanden
385
Mottagna reaktioner
140
Poäng
327
Idag fick min sambo betalplan. Som vi väntat! Nu hoppas vi sista biten går igenom med. Kommer bli tufft då jag har massor med skulder men vi får kämpa! Jag fick avslag pga att jag ska kunna betala inom överskådlig tid. Årsinkomst 520000 och skulder på 1,5 med enorma räntor. Men glad att hans kommit vidare nu. Bara att hålla tummarna
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Idag fick min sambo betalplan. Som vi väntat! Nu hoppas vi sista biten går igenom med. Kommer bli tufft då jag har massor med skulder men vi får kämpa! Jag fick avslag pga att jag ska kunna betala inom överskådlig tid. Årsinkomst 520000 och skulder på 1,5 med enorma räntor. Men glad att hans kommit vidare nu. Bara att hålla tummarna

Hur ser hans situation ut? Ålder på er? När kom avslaget för dig?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Idag fick min sambo betalplan. Som vi väntat! Nu hoppas vi sista biten går igenom med. Kommer bli tufft då jag har massor med skulder men vi får kämpa! Jag fick avslag pga att jag ska kunna betala inom överskådlig tid. Årsinkomst 520000 och skulder på 1,5 med enorma räntor. Men glad att hans kommit vidare nu. Bara att hålla tummarna
Oj, det känns som att dina skulder kommer att bli svåra att betala inom skadlig tid. Sök igen om ett tag.
 

Andoria

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
8 Augusti 2022
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
24
Poäng
102
Idag fick min sambo betalplan. Som vi väntat! Nu hoppas vi sista biten går igenom med. Kommer bli tufft då jag har massor med skulder men vi får kämpa! Jag fick avslag pga att jag ska kunna betala inom överskådlig tid. Årsinkomst 520000 och skulder på 1,5 med enorma räntor. Men glad att hans kommit vidare nu. Bara att hålla tummarna
Tja hur länge fick sambon vänta innan svaret kom efter inledande? Samt fick du inledande först eller?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp