• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skuldsanering, CSN

Nanina922

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej,

Har inledande skuldsanering sedan någon månad tillbaka.

Är fullt införstådd med att mina CSN-lån inte kommer att omfattas av någon betalplan vid ev. godkänd skuldsanering (då de inte har förfallit till betalning). Vet också att man får anstånd med återbetalning under skuldsaneringstiden.

Vad jag däremot inte uppfattat är om mina CSN-skulder räknas in i den totala skuldbördan? Alltså, vägs mitt CSN in i skuldbilden när man ska avgöra om jag är att betrakta som insolvent?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Hej,

Har inledande skuldsanering sedan någon månad tillbaka.

Är fullt införstådd med att mina CSN-lån inte kommer att omfattas av någon betalplan vid ev. godkänd skuldsanering (då de inte har förfallit till betalning). Vet också att man får anstånd med återbetalning under skuldsaneringstiden.

Vad jag däremot inte uppfattat är om mina CSN-skulder räknas in i den totala skuldbördan? Alltså, vägs mitt CSN in i skuldbilden när man ska avgöra om jag är att betrakta som insolvent?
Mitt CSN gjorde trots att jag som du inte hade något som var obetalt
 

Kattmatt

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
23 Januari 2023
Meddelanden
204
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Hej,

Har inledande skuldsanering sedan någon månad tillbaka.

Är fullt införstådd med att mina CSN-lån inte kommer att omfattas av någon betalplan vid ev. godkänd skuldsanering (då de inte har förfallit till betalning). Vet också att man får anstånd med återbetalning under skuldsaneringstiden.

Vad jag däremot inte uppfattat är om mina CSN-skulder räknas in i den totala skuldbördan? Alltså, vägs mitt CSN in i skuldbilden när man ska avgöra om jag är att betrakta som insolvent?
Får man anstånd med csn vid skuldsanering?kan man få det även vid löneutmätning?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Får man anstånd med csn vid skuldsanering?kan man få det även vid löneutmätning?
Du får antingen uppskov tills din sanering är klar alternativt summa avsett till att betala ditt Csn under saneringen.
Jag har det förstnämnda.
Löneutmätning får du inte det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp