• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring godkänd betalplan

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Har du fått din sanering eller inte ännu?
Haft inledande i snart 3 månader. Godkände betalplan för ca 6 veckor sedan.

Väntar med spänning. Verkar vara lite olika hur länge det tar från betalplan till besked. Ren gissning - men tror att jag får besked mellan imorgon och innan mars.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
593
Mottagna reaktioner
234
Poäng
417
Haft inledande i snart 3 månader. Godkände betalplan för ca 6 veckor sedan.

Väntar med spänning. Verkar vara lite olika hur länge det tar från betalplan till besked. Ren gissning - men tror att jag får besked mellan imorgon och innan mars.
Tog 5v för mig mellan betalplan och besked! Bara hålla tummarna:)
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Man behöver inte vara hos KFM för att få skuldsanering. Jag levde långt under existensminimum under en lång tid och inga möjligheter att någonsin bli skuldfri.

Släppte mina skulder vid ansökan och fick inledande innan något gått till utmätning.
Jo, det vet jag i och för sig. Men om man inte slutat betala på något så går man ju runt på något sätt.
Och har man slutat betala borde ju några skulder ändå ha kommit till kronofogden, men inte hunnit till utmätning än.
Så dina skulder kom inte längre än till inkasso innan du fick inledande? Vad händer då om du får avslag? Går de till inkasso eller till kf för utmätning?
 

Lester

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
8 Oktober 2021
Meddelanden
149
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Fru inga barn.Räknat på Min inkomst och frugans.Förbehållsbeloppet och typ 600kr extra .Typ 11000kr kvar när allt bet.Lön brutto 30490kr Netto 23000kr
Fick förslag skuldsanering 8/1.Kollade nu mina skulder.1Collector.2 Remember.3 Northmil.4.Fairlo.5 Viaconto.Total skuld 10000009kr.Ska betala tillbaka 53% dvs 538000kr.
 

MRR

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
119
Mottagna reaktioner
21
Poäng
111
Jag tror du missförstog det, såhär förstår jag det som:

Samtal: 2023-10-14
Inledande: 2023-10-24
Förslag med betalplan: 2024-01-08

Från samtal till inledande 10 dagar, vilket är rimligt - för mig tog det ca en vecka.
fick inledande 10 okt
förslag om skuldsanering 10 Nov
nu väntar jag med spänning på ett beslut...
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Har du frågat varför det tar sån tid?
Delgivningen som tar tid. Vissa borgenärer skriver inte under. Ringde min handläggare häromdagen och ingen har motsatt sig, men Intrum och någon till har fått en delgivningspåminnelse/särskild delgivning eftersom dom inte svarat på delgivningen av betalplan på över en månad.

Hon sa att ibland så skriver vissa inte under på månader och då får man fatta ett beslut ändå. Skriver dom på delgivningen efter 2 månader om inget beslut är fattat så har dom ytterligare 2 veckor på sig att yttra sig om betalplanen.

Vissa borgenärer undviker delgivning lika mycket som vissa geldenärer verkar det som
 

Svart Kaffe

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
29 Mars 2019
Meddelanden
593
Mottagna reaktioner
234
Poäng
417
Delgivningen som tar tid. Vissa borgenärer skriver inte under. Ringde min handläggare häromdagen och ingen har motsatt sig, men Intrum och någon till har fått en delgivningspåminnelse/särskild delgivning eftersom dom inte svarat på delgivningen av betalplan på över en månad.

Hon sa att ibland så skriver vissa inte under på månader och då får man fatta ett beslut ändå. Skriver dom på delgivningen efter 2 månader om inget beslut är fattat så har dom ytterligare 2 veckor på sig att yttra sig om betalplanen.

Vissa borgenärer undviker delgivning lika mycket som vissa geldenärer verkar det som
Min handläggare jagade mina, jag hade 25 olika men hon ringde dom flera gånger och så får man göra sa hon för det skall gå fortare:)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp