• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

Klaridag

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
519
Mottagna reaktioner
108
Poäng
317
En grej jag tänkte på. Min lön skulle 2023 ha hamnat nånstans kring 410.000, men blev bara 360.000, pga att jag gick ner i tid och satsa på mitt egna projekt.

Då har väl min arbetsgivare dragit skatt som att jag tjänat 410.000. Kommer det innebära att jag kan räkna med en liten slant extra enbart pga löneskillnaden?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klaridag

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
519
Mottagna reaktioner
108
Poäng
317
Du är nog inte garanterad pengar i juni. Det handlar om hur snabbt skatteverket gör omprövningen.
Rätta mig om jag tror fel.
Okej så kan det vara. Spelar dock ingen roll för mig. Större delen får jag ändå i april. Det viktiga var bara att det går att göra ändring i efterhand och få en andra utbetalning, det är bra
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Jag har fortfarande inte fått något på Kivra, inte sambon heller.

Lär väl dimpa ner snart.
 

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
118
Poäng
297
Misstänker att Ambrion Finans AB (Daypay) har lämnat in felaktigt belopp. Kontaktade dom på mail där jag efterfrågar räntan för 2023. Får svar att de har redovisat beloppet till SKV som finns i deras system. Säger att jag vill veta själva beloppet men får ett liknande svar. Efter tredje försöket säger de att jag behöver komma in i chatten och verifiera mig. I chatten vill samma medarbetare veta beloppet som står på mitt skattebesked och det visar sig att de behöver räkna på det manuellt isf och ska skicka svaret på mail. Är det därför de vägrar lämna beloppet eller vad tjänar dom på att inte lämna ut det? Snacka om att krångla till det!
 

Jooonte

Viktig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
12 Februari 2024
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
45
Poäng
146
Jag har fortfarande inte fått något på Kivra, inte sambon heller.

Lär väl dimpa ner snart.
Inte jag heller. Vill ha det nu. När man för första gången på evigheter får pengar utan att kronofogden lägger sig i...
 

Krediternasjudas

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
16 Oktober 2021
Meddelanden
130
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Inte jag heller. Orolig för hur det ser ut eftersom jag sålt bostad under 2023 haha. Uppskov, avdrag och allt..
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Känns som att tidigare år kommit måndagar/tisdagar för 90% utav folket nu verkar vem man än frågar privat inte fått sitt.
 

snowman

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
5 Januari 2013
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
33
Poäng
137
Känns som att tidigare år kommit måndagar/tisdagar för 90% utav folket nu verkar vem man än frågar privat inte fått sitt.
Flera på mitt jobb har fått. En del igår och senast imorse vid 09 var det någon fler som fick.
Jag är utan än dock.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp