• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Inflames

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
1 026
Mottagna reaktioner
452
Poäng
557
.Väntar på en skuldsanering om man får inledande lr inte. Får väl samtalet runt om 3-4 v
2. Fick idag en skatteskuld på 80K

Nu frågorna
Hur funkar det med denna skatteskuld om man nu får inledande innan slutgiltiga skattebeskedet i april?
och om jag nu drar av min körersättning och minskar skulden till typ 65K men med ändring så kommer beskedet om den nya skatteskulden som då ligger på 65K inte från Juni.
Nu tror ja inte att sanering går igenom men måste ändå fråga.
 

Kladdkakan

Aktiv medlem
Poäng: 1
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Någon som vet hur man kan göra för att slippa betala på skatteskulden förrens nästa år
 

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
920
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Man räknar 0.7 om man vill ha exakt vad man får. 0.3 är för att se vad som skattas i kronor.
Det stämmer, om du skall behålla 70% och skatta 30%. Men i detta fallet är det ju tvärtom, Du får behålla 30% och ”skatta” 70%.
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Det stämmer, om du skall behålla 70% och skatta 30%. Men i detta fallet är det ju tvärtom, Du får behålla 30% och ”skatta” 70%.
Men hur kan du skatta på avdrag när den drar ner din inkomst?
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
519
Mottagna reaktioner
108
Poäng
317
Som jag förstått det så kan man skicka in deklarationen direkt få pengar i april, och göra ändringar i efterhand och få tillbaka en till gång i juni?
 

Jooonte

Viktig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
12 Februari 2024
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
45
Poäng
146
Som jag förstått det så kan man skicka in deklarationen direkt få pengar i april, och göra ändringar i efterhand och få tillbaka en till gång i juni?
Du är nog inte garanterad pengar i juni. Det handlar om hur snabbt skatteverket gör omprövningen.
Rätta mig om jag tror fel.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp