• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Vagglusen

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
24 Juli 2024
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Håller tummarna för er! Jag hade hoppas och hoppats att jag var med i körningen då jag inte hört något. Men i fredags eftermiddag fick jag brev i kivra om komplettering. Så surt att det tog så lång tid för den när jag deklarerade redan 20/3. Hörde även av mig i juni och frågade om de ville ha kompletteringar.

Skickat in det dem önskar då jag haft det redo så hoppas på snabbt fattat beslut imorgon.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 937
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Håller tummarna för er! Jag hade hoppas och hoppats att jag var med i körningen då jag inte hört något. Men i fredags eftermiddag fick jag brev i kivra om komplettering. Så surt att det tog så lång tid för den när jag deklarerade redan 20/3. Hörde även av mig i juni och frågade om de ville ha kompletteringar.

Skickat in det dem önskar då jag haft det redo så hoppas på snabbt fattat beslut imorgon.

Skatteverket har väl haft en del extrajobb för att folk ska ändra på sina deklarationer fram och tillbaka för att få till bättre kreditbetyg, du får glädjas åt att hjälpt några sådana medmänniskor.

Vad har du gjort för justeringar i din som dom kan ha funderingar över?
 

Vagglusen

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
24 Juli 2024
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Skatteverket har väl haft en del extrajobb för att folk ska ändra på sina deklarationer fram och tillbaka för att få till bättre kreditbetyg, du får glädjas åt att hjälpt några sådana medmänniskor.

Vad har du gjort för justeringar i din som dom kan ha funderingar över?
En korrigerad ränteutgift så inget uppåt väggarna tokigt. Men jag förväntade mig att de skulle fråga varvid jag tidigare kontaktade dem själv. Tänkte inte på att jag förmodligen kunde bifogat underlaget redan vid inlämnandet. Men å andra sidan så plockades jag ut och har sedan väntat på handläggare tills nu så skulle säkerligen bara diffa ett par dagar i slutändan ändå.
Nu gläds jag bara åt att fått en kontakt och vet att någon finns där på andra sidan….. haha

Kul att kunna glädja någon annan att få känna lycka över sitt kreditbetyg. Sån orkar inte jag pyssla med
 

Mollymunter

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
29 Mars 2018
Meddelanden
599
Mottagna reaktioner
378
Poäng
487
Loggade in på skatteverkets sida och ser att 34000 betalades ut till mig i fredags, men varför behåller dom 360 kronor? Det är ju en veckas matlådor för fattiga mig....Hade -24 kr innan.
 

Snöflinga

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
19 Februari 2018
Meddelanden
87
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Verkar inte bli nått för mig denna körning heller :(
Hoppas jag får besked imorgon om utbetalning.
 

Athena

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
240
Mottagna reaktioner
171
Poäng
337
Verkar inte bli nått för mig denna körning heller :(
Hoppas jag får besked imorgon om utbetalning.
Inte för mig heller. Fortfarande ingen handläggare som börjat titta på min deklaration. Drygt som fan. Misstänker att det dröjer till september/oktober innan jag får beslut.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Loggade in på skatteverkets sida och ser att 34000 betalades ut till mig i fredags, men varför behåller dom 360 kronor? Det är ju en veckas matlådor för fattiga mig....Hade -24 kr innan.
34000 kr är ju massor av matlådor.
Det är räntan de drar av om jag inte vill missminnas.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp