• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Skatteåterbäring 2024, hur mycket får ni?

Athena

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
172
Poäng
337
Blev ett nytt samtal och fick då informationen att för omprövning av inkomstdeklaration är det minst 2 månaders handläggningstid för tillfället.
Jag skickade in min deklaration för 3 månader sedan och har fortfarande inte fått besked och ingen har börjat titta på den. Omprövning prioriteras inte. Fick besked att det är dom som fortfarande väntar på besked och skickade in senast 2 maj som prioriteras. Så lär ta mycket längre tid än 2 månader. Ingen handläggare har ens börjat titta på min deklaration.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Akilles

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
11 September 2018
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
48
Poäng
137
Jag skickade in min deklaration för 3 månader sedan och har fortfarande inte fått besked och ingen har börjat titta på den. Omprövning prioriteras inte. Fick besked att det är dom som fortfarande väntar på besked och skickade in senast 2 maj som prioriteras. Så lär ta mycket längre tid än 2 månader. Ingen handläggare har ens börjat titta på min deklaration.
samma här, 14 april skickade jag in min omprövning, inte hört något alls. Detta avser deklarationen för 2022.

däremot har dom återkommit med frågor om deklarationen för 2023 och denna skickade jag in 2 maj… märkligt
 

Athena

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
172
Poäng
337
samma här, 14 april skickade jag in min omprövning, inte hört något alls. Detta avser deklarationen för 2022.

däremot har dom återkommit med frågor om deklarationen för 2023 och denna skickade jag in 2 maj… märkligt
Inte alls samma sak. Jag har inte gjort någon omprövning. Jag skickade in min deklaration i april och har fortfarande inte fått svar. Jag har aldrig skickat in en omprövning och inte i år heller. Gjorde samma ändring som förra året och fick då besked i början av juli att allt var godkänt.

Samma ändring i år och ingen handläggare har ens börjat titta på den. Har redan skickat in kvittona men hjälper ju inte när ingen ens börjat handlägga.

Då deklarade du senare än jag i år. Dom sa till mig att dom tar i turordning men det är skitsnack.
 

Vagglusen

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
24 Juli 2024
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag börjar bli nervös att det inte blir någon återbäring i augustivändan heller. Jag deklarerade 20/3 inte hört något. Kontaktade dem i mitten på juni och då hade ingen kikat på den än. Inga frågor att besvara eller önskan om kompletteringar har heller kommit. Så surt, tänkte jag skulle deklarera så tidigt det bara gick för att de skulle ha tid att ställa frågor innan körningen innan midsommar.
 

Snöflinga

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
19 Februari 2018
Meddelanden
87
Mottagna reaktioner
32
Poäng
137
Jag börjar bli nervös att det inte blir någon återbäring i augustivändan heller. Jag deklarerade 20/3 inte hört något. Kontaktade dem i mitten på juni och då hade ingen kikat på den än. Inga frågor att besvara eller önskan om kompletteringar har heller kommit. Så surt, tänkte jag skulle deklarera så tidigt det bara gick för att de skulle ha tid att ställa frågor innan körningen innan midsommar.
Jag med. Inte hört nått om komplettering eller frågor på min inlämnade deklaration som gjordes 2/5 och nästa utbetalning ifrån dem är ju om ca 2 v.
Nästa efter det är väll i december ? Läste det någonstans, att Skatteverket har december på sig att granska deklarationerna. Så länge vill man ju inte vänta :/
 

Vagglusen

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
24 Juli 2024
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jag med. Inte hört nått om komplettering eller frågor på min inlämnade deklaration som gjordes 2/5 och nästa utbetalning ifrån dem är ju om ca 2 v.
Nästa efter det är väll i december ? Läste det någonstans, att Skatteverket har december på sig att granska deklarationerna. Så länge vill man ju inte vänta :/
Precis, december är nästa omgång. Men verkar som det varit väldigt många i år som inte fått i juni som väntat sig det. Hört av flera. Så kanske trycket varit högre i år på de som ska granskas. Att räntesummor blivit högre och därav blivit automatiskt utgallrade för granskning eller något sådant. Väldigt oklart! Jag kontaktade dem efter körningen i juni för att fråga om dem ville ha något underlag eller liknande för att försöka skynda på. Jag har allt samlat om de vill ha något så är enkelt för min del. Tänkte jag kunde skicka in med detsamma som om en handläggare kollade på min deklaration har jag legat i framkant och skickat in.

Men fick bara till svar att de hör av sig om de vill ha någon komplettering. Annars betalas det ut i augusti eller senast december. Men jag hade ju gärna önskat ett meddelande redan nu om att man inte kommer med i denna körning om det är så. Nu går man (jag) ju bara och grubblar
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Undrar om skatteverket fått dra ner på folk eller nåt..
 

Athena

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
172
Poäng
337
Känns som väldigt många i år hamnat i facket att deklarationen manuellt ska handläggas. Till mig sa dom att deklarationen kan bli klar i höst och då betalas det ut direkt och man behöver inte vänta till i början av december. Men i december ska alla deklarationer vara klara. Fortfarande ingen som börjat titta på min deklaration och då är ändå alla kvitton redan inskickade. Fick även svar att dom denna sommar är underbemannade på skatteverket. Kommer inte slutskattebeskedet senast den 5-9 augusti ja då blir det ingen utbetalning 6-9 augusti. Men det kan komma senare i augusti om handläggningen blir klar. Så jävla drygt detta och någon turordning existerar inte.

 

Athena

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
172
Poäng
337
Jag med. Inte hört nått om komplettering eller frågor på min inlämnade deklaration som gjordes 2/5 och nästa utbetalning ifrån dem är ju om ca 2 v.
Nästa efter det är väll i december ? Läste det någonstans, att Skatteverket har december på sig att granska deklarationerna. Så länge vill man ju inte vänta :/
Ja det är dom generella körningarna. Men blir deklarationen klar i låt oss säga i september då betalas den direkt och ingen väntan till december. @Myra och hennes man fick tillbaka på skatt nu i juli. Så det kan komma mellan dom generella körningarna. Känns som det är väldigt många som väntar i år.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ja det är dom generella körningarna. Men blir deklarationen klar i låt oss säga i september då betalas den direkt och ingen väntan till december. @Myra och hennes man fick tillbaka på skatt nu i juli. Så det kan komma mellan dom generella körningarna. Känns som det är väldigt många som väntar i år.
Snabbrestföra kan dom göra när dom vill
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp