• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

SEB skickat till kronofogden medan jag betalat krav belopp !

Ensam021

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
5 April 2022
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
34
Poäng
157
Hej

skulle fråga om att det e möjligt att dem återkalla mitt ärende från kronofogden eller det e kört medan jag betalt men de fått min betalning några dag sen !
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ensam021

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
5 April 2022
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
34
Poäng
157
Jag fick ett krav att min lån är uppsagt måste betala ett belopp men min betalning innan hämnat i deras konto , skickat dem min lån till kronofogden direkt
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 081
Mottagna reaktioner
1 975
Poäng
1 307
Jag fick ett krav att min lån är uppsagt måste betala ett belopp men min betalning innan hämnat i deras konto , skickat dem min lån till kronofogden direkt
Man kan inte skicka en skuld för indrivning utan att skulden är fastställd, vanligaste är utslag eller dom.
Är skulden skickad som betalningsföreläggande bestrider du detta med att fordran är betald.
Alldeles oavsett är det nog bäst att försöka lösa saken med SEB direkt.
 

Ensam021

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
5 April 2022
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
34
Poäng
157
Man kan inte skicka en skuld för indrivning utan att skulden är fastställd, vanligaste är utslag eller dom.
Är skulden skickad som betalningsföreläggande bestrider du detta med att fordran är betald.
Alldeles oavsett är det nog bäst att försöka lösa saken med SEB direkt.
Även går sent betalning krav ? Missade 3 betalningar men betalat den krav 3 fakturor men pengarna inte vart i tid hos dem
 

Ensam021

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
5 April 2022
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
34
Poäng
157
Man kan inte skicka en skuld för indrivning utan att skulden är fastställd, vanligaste är utslag eller dom.
Är skulden skickad som betalningsföreläggande bestrider du detta med att fordran är betald.
Alldeles oavsett är det nog bäst att försöka lösa saken med SEB direkt.
Jag betalat kravet inte hela skuld !
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Vad jag har förstått så har du haft tre obetalda fakturor och då fick du uppsägningsbrev där du haft 3 veckor på dig att betala ikapp. Har du betalat in försent så sägs upp hela lånen tyvärr. Så hela skulden kommer gå till inkasso nu.
Därför är det viktigt att betala några dagar innan för att inte hamna i den situation, eftersom det tar 1-3 arbetsdagar för pengarna att komma fram.
 

Ensam021

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
5 April 2022
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
34
Poäng
157
Man kan inte skicka en skuld för indrivning utan att skulden är fastställd, vanligaste är utslag eller dom.
Är skulden skickad som betalningsföreläggande bestrider du detta med att fordran är betald.
Alldeles oavsett är det nog bäst att försöka lösa saken med SEB direkt.
Jag betalat kravet inte hela skuld
Du har skrivit att det är ett ärende hos Kronofogden, hur vet du det?
Nej , men kollat på kronofogden hemsida
 

Ensam021

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
5 April 2022
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
34
Poäng
157
Vad jag har förstått så har du haft tre obetalda fakturor och då fick du uppsägningsbrev där du haft 3 veckor på dig att betala ikapp. Har du betalat in försent så sägs upp hela lånen tyvärr. Så hela skulden kommer gå till inkasso nu.
Därför är det viktigt att betala några dagar innan för att inte hamna i den situation, eftersom det tar 1-3 arbetsdagar för pengarna att komma fram.
Fick ingen inkasso direkt till kronofogden
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp