• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Säkerhetsprövning 2

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Jag visste att tjänsten var säkerhetsklassad redan när jag sökte, även fast det inte framgick i annonsen. Men de delgav informationen om att säkerhetsprövning skulle ske om man erbjöds den på intervjun lite sådär i förbifarten, och i detalj när de ringde och erbjöd mig tjänsten.
Ok, för min del var det en intern tjänst, så det har ju inte varit så formellt. Blir lite nervös!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

dallas1

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
31 Oktober 2019
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej, intressant ämne! Jag är nojjig för samma sak, fast för mig så handlar det om att jag HAR ett säkerhetsklassat yrke, och har ansökt om skuldsanering (som nekades). Jag sitter i valet eller kvalet om jag ska släppa allt till kronofogden eller inte. Men om jag gör det, kommer det påverka min anställning? Det är en riktigt jobbig situation om det skulle innebära att jag blir av med jobbet när det redan är illa nog som det är.
 

Miniliten

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 Juni 2019
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Hej, intressant ämne! Jag är nojjig för samma sak, fast för mig så handlar det om att jag HAR ett säkerhetsklassat yrke, och har ansökt om skuldsanering (som nekades). Jag sitter i valet eller kvalet om jag ska släppa allt till kronofogden eller inte. Men om jag gör det, kommer det påverka min anställning? Det är en riktigt jobbig situation om det skulle innebära att jag blir av med jobbet när det redan är illa nog som det är.

Det påverkar knappast din anställning rent generellt. Beroende på säkerhetsklass och anställning kan det specifika svaret såklart bara annorlunda. Men generellt så. Potentiellt är du en större säkerhetsrisk just nu med lån du inte kan betala, jmf med en kontrollerad ekonomi med utmätning från kfm.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp