• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Orkar inte kämpa mer.

Joddlan44

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
14 April 2021
Meddelanden
218
Mottagna reaktioner
35
Poäng
147
Hej jag går igenom samma sak. Är i samma ålder. Behöver du stöd eller bara prata så finns jag här.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Inflames

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
1 026
Mottagna reaktioner
452
Poäng
557
Sök sanering och få tillbaka ditt liv. Finns ingen mening med att haka sig fram med ångest varje dag. Du kommer antagligen aldrig ångra en sekund över ditt val att få tillbaka ditt liv. Kämpa det löser sig.
 

Fattigpunktnu

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
11 Juni 2023
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
3
Poäng
7
Man skall kunna uppvisa en tydlig brytpunkt samt förändring av beteende. Det ligger på tok för nära i tidshorisont då man knappt kan påstå personen slutat med spel ännu.

Ens välmående betyder mycket, ja. Men det LÄR vara för nära i tid med ansökan, vad du än tycker.
Där av jag skrev att börja gå på möten direkt visa var brytpunkten är oavsett om han får avslag eller inte så kommer han få sanering tids nog!
 

Athena

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
242
Mottagna reaktioner
172
Poäng
337
Varför skulle det bli avslag för ? Barn som far ”illa” av dålig ekonomi är en stor anledning till skuldsanering! Och trådstartarens välmående väger också in!
skriv inget om du inte har en aning om saker är du snäll!
För att personen spelade senast förra veckan. Man måste kunna visa att man gjort allt för att bli spelfri dvs spärrat sig överallt, slutat spela och sökt hjälp. Läst många här på forumet och i gruppen på Facebook ang inkasso och kronofogden som fått avslag pga att man antingen fortfarande spelar eller att det är gör nära inpå som man senast slutade.

Att söka skuldsanering är inte prio 1. Prio 1 är att spärra sig från att spela och söka hjälp för sitt spelmissbruk.
 

Chachino12

Aktiv medlem
Poäng: 42
Blev medlem
27 April 2023
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
13
Poäng
42
Jävlar vilken röra.

Ta ett extra jobb? Jämka? Fråga päron om deg för att betala smålånen?
 

Uppsala86

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
10 Mars 2024
Meddelanden
136
Mottagna reaktioner
78
Poäng
216
Där av jag skrev att börja gå på möten direkt visa var brytpunkten är oavsett om han får avslag eller inte så kommer han få sanering tids nog!
Finns dem som går ett antal år innan dem får, bl.a. just för spel. Men det är ju inte direkt det bästa sättet att söka tills det går igenom.

Gör nåt ordentligt, sök längre fram och ha en större chans det går igenom direkt.
 

Inledande12

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
26 Oktober 2020
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Ett tips bara, om ni söker skuldsanering så skriv för guds skull inte att ni spelade förra veckan eller liknande! Skriv att ni varit spelfri i minst 1år och alla lån tagna efter det har bara varit för att täcka gamla lån.

Dom kollar aldrig något kontoutdrag eller liknande. Visst finns det säkert någon som åkt på att visa kontoutdrag, men är väldigt ovanligt.

Jag var inte helt ärlig i min ansökan om man säger så, men har nu endast några månader kvar på min sanering. Hade aldrig fått godkänt genom att vara ärlig, så var värt varje lögn. Se bara till att komma ihåg allt du skrev, när dom några månader senare ringer upp dig!
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Ett tips bara, om ni söker skuldsanering så skriv för guds skull inte att ni spelade förra veckan eller liknande! Skriv att ni varit spelfri i minst 1år och alla lån tagna efter det har bara varit för att täcka gamla lån.

Dom kollar aldrig något kontoutdrag eller liknande. Visst finns det säkert någon som åkt på att visa kontoutdrag, men är väldigt ovanligt.

Jag var inte helt ärlig i min ansökan om man säger så, men har nu endast några månader kvar på min sanering. Hade aldrig fått godkänt genom att vara ärlig, så var värt varje lögn. Se bara till att komma ihåg allt du skrev, när dom några månader senare ringer upp dig!
Samtidigt så har du oturen att dem kollar så kan du förstöra din chans för sanering i flera år framåt.
Bättre då att vara spel fri så man kan göra saneringen ordentligt och inget fuck up för att du inte är spel fri och sen inte kan betala och bli av med din enda chans
 

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Ett tips bara, om ni söker skuldsanering så skriv för guds skull inte att ni spelade förra veckan eller liknande! Skriv att ni varit spelfri i minst 1år och alla lån tagna efter det har bara varit för att täcka gamla lån.

Dom kollar aldrig något kontoutdrag eller liknande. Visst finns det säkert någon som åkt på att visa kontoutdrag, men är väldigt ovanligt.

Jag var inte helt ärlig i min ansökan om man säger så, men har nu endast några månader kvar på min sanering. Hade aldrig fått godkänt genom att vara ärlig, så var värt varje lögn. Se bara till att komma ihåg allt du skrev, när dom några månader senare ringer upp dig!
Inte dagens bästa tips…
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp