• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Omprövning reseavdrag

RudeBoy

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
9 November 2022
Meddelanden
187
Mottagna reaktioner
66
Poäng
197
Jag skickade in för 5 inkomstår den 17 eller 18 april. Inte hört något än. Jag kontaktade dem och de hade mottagit mina omprövningar iaf. Det var bara att vänta enligt personen.
Jag har också skickat in omprövning för flera år men enligt skatteverket så är det 8 veckor totalt. Alltså inte per inkomstår utan de tar hela din omprövning samtidigt

Jaha okej, vilken tur :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maipenrai

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
9 Oktober 2016
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
59
Poäng
177
Hej!

Har under snart 10 år pendlat med bil till arbetet men aldrig tagit med reseavdraget i deklarationen. Har cirka 8 mil tur och retur till jobbet.

Är det värt att begära en omprövning för de senaste åren?
Tjänar du mer än 2 timmar per dag på att åka bil istället för kollektivtrafik till jobbet och hem?
 

Robma

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
7 Maj 2019
Meddelanden
180
Mottagna reaktioner
51
Poäng
177
Tjänar du mer än 2 timmar per dag på att åka bil istället för kollektivtrafik till jobbet och hem?
Ja det gör jag. Har över en mil bilväg till närmaste buss/tåg station. Sen stämmer inte tiderna för buss tåg heller.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp