• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Nytt smslån, savelend.se?

Savelend

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
27 Januari 2014
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Vad anger man på fakturan när man betalar, ni har inte skickat ut någon faktura och 14 dagar har snart gått plus att man fick vänta några extra dagar innan ni lånade ut pengarna efter ansökningsdagen!

Kan man ange kundnumret el personnummer bara i meddelande fältet?

Hej TourettesGuy!

De 14 dagarna räknar vi självklart från när vi betalar ut pengarna, inte när din ansökan blev beviljad så om det dröjer någon extra dag med utbetalningen påverkar det alltså inte din period utan kostnader eller ränta.

Vi har noterat att vissa banker har problem med längden på våra meddeladen och vi håller på att ändra detta i våra system. Det fungerar alldeles utmärkt att skriva sitt personnummer istället.

Syftar du på mej så är det väl underligt att dom inte skickat en faktura än, å när ja mejlade dom idag sa dom den kommer imorgon, då är det gränsfall att dom får pengarna inom 14 dagar...

Tyvärr har det tagit mycket längre tid att skicka ut fakturorna än vi hade tänkt. Anledningen är helt enkelt att vi inte var beredda på det stora antalet ansökningar vi fick i slutet av januari och början av februari och hamnade på efterkälken med faktureringen. Pga denna fördöjning, samt den fördröjning i hanteringen som vissa drabbades av i slutet av januari har vi valt att kompensera de drabbade Lånarna genom att förlänga perioden man kan låna utan några kostnader i ytterligare några dagar. Exakt datum kommer stå på fakturan som vi skickar ut under dagen idag.

Enligt plan så skickar vi ut fakturan några få dagar efter att pengarna har kommit in på ert konto. Anledningen till att vi inte skickar det direkt är att det känns tråkigt att få en faktura innan man ens har sett några pengar. Om du vill betala in pengarna snabbare, innan du har fått fakturan kan man alltid kontakta vår kundtjänst så ger vi er inbetalningsuppgifter.

Sen har dom konstigt kontonr: Amfa Bank
Clearingnummer: 9545
Kontonummer: 1400001077

Normalt har man väl ett PG el BG och man kan trycka på knappen som visa mottagern och kan bekräfta man skrivit rätt?

Det stämmer att vi inte har något BG eller PG ännu, men håller på att arbeta för en lösning på den biten med. Vår bank stödjer tyvärr ännu inte inbetalning via PG eller BG.

Nu betala de jag via SEB genom att skriva clearingnr och kontonr ihop...14 siffror...någon förvald bank gå inte att välja...2500 kr och personnr i "text till mottagare" ..får se om det går fram.

Vi kan inte uttala oss om ett individuellt ärende på forumet så för att veta om pengarna har kommit in så kan du kontakta vår kundtjänst om du inte redan har fått bekräftat från oss att pengarna är inne.

På deras sida står det under Min sida/Betalningsinstruktioner: Betalningsintruktioner - Lånare Hej och välkommen till Savelend!

Vi är oerhört glada och tacksamma över att du vill spara pengar hos oss, utan dig skulle vi omöjligen kunna driva vår verksamhet.

För att sätta in pengar och börja ditt sparande...
Ingenting är ju rätt eller kallar dom(ni) det här för att spara pengar vi gör här på Lånforum när vi tar smslån?

Tack för att du uppmärksammade oss på den felaktiga instruktionen under "mitt konto", vi ska ändra den och rätta till den. Den där instruktionen skall självklart vara för våra Sparare, de som sätter in pengar som vi sedan lånar ut.

Med vänlig hälsning
Per

Savelend Sweden AB
026 222 28 38
[email protected]
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
skitbolag

Nej i mina ögon Otroligt Oseriöst bolag som vill visa sig seriöst !!!

ta inga lån här , själv blev nekad med 380k inkomst då jag har underskott av kapital fick jag i svar av de ,


JA, Självklart Annas skulle jag mig vänd mig till en seriöst bank att, när började man titta på sånt för 3000kr förstår de större banker som gör detta om tar stor lån med förr 3000kr nej Lägg av, Lika bra av det blev avslag.

Sedan snabb ska de gå typ som Bravio, Creditum , man fyller i ansökan pengarna på konto inom en halvtimme.

här ska man hålla på mejla hit och dit men bilder och faktorur sen ska de gå genom nej skitbolag låt bli .
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Du har så förbaskat rätt, dessa är inte att lita på och den här Amfa bank är lika oseröst dom, låtsasbank!
Enligt Savelend betalade dom ut mitt lån innan kl 11 i morse och lovade pengarna på Swedbank kontot senast kl 1740 pga Amfa banks enligt Savelend "udda clearingtider" men givetvis inte en krona kom in innan helgen.
ALLT är "udda" med Savelend och Amfa bank! Kiss!
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Jävla skitföretag med noll koll och samma vanliga tvivelaktiga verksamhet som alla andra ockrare i den här "branschen". Verkar mest ha skumma saker för sig! Vad är Amfa bank och varför vet dom inte när "deras egna" lån ska betalas ut? Kanske finns skäl till att banker inte vill ha med dom att göra och att dom inte kan få ett plus eller bankgiro.

Lägg ner eländet!
 
Senast ändrad:

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Är det nån som "sparar" på Savelend el typ på Trustbuddy? Måste vara högst osannolikt... Tror snarare dessa tvättar svarta pengar samtidigt som dom tjänar en hacka på det, då det är gratis för oss får dom iaf samma summa att bli "vit" när den återbetalas.
 

Savelend

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
27 Januari 2014
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Nej i mina ögon Otroligt Oseriöst bolag som vill visa sig seriöst !!!

ta inga lån här , själv blev nekad med 380k inkomst då jag har underskott av kapital fick jag i svar av de ,


JA, Självklart Annas skulle jag mig vänd mig till en seriöst bank att, när började man titta på sånt för 3000kr förstår de större banker som gör detta om tar stor lån med förr 3000kr nej Lägg av, Lika bra av det blev avslag.

Sedan snabb ska de gå typ som Bravio, Creditum , man fyller i ansökan pengarna på konto inom en halvtimme.

här ska man hålla på mejla hit och dit men bilder och faktorur sen ska de gå genom nej skitbolag låt bli .

Hej Gäst!

Som vi har skrivit tidigare så finns det oftast en anledning till att vi nekar någon med så stor inkomst som du uppger att du har där underskott av kapital kan vara en av dem.

I våra ögon är det just ett tecken på att vara en seriös aktör att inte bevilja lån till personer vi tror kan få svårt att betala tillbaka, speciellt som det inte är våra egna pengar vi lånar ut, utan de som våra Sparare har satt in.

Även om det "bara" handlar om 3 000 kr så kan ett obetalt lån ställa till bekymmer för dig om det inte sköts ordentligt. Dels kommer det bli väldigt höga kostnader om man räknar med ränta, förseningsavgifter, inkassoavgifter och kronofogdeavgifter. Dels kommer en betalningsanmärkning att påverka dina möjligheter att få lån väldigt mycket mer än din inkomst och ditt underskott av kapital gör hos oss idag. Det kan exempelvis bli svårt att få göra "vardagliga" saker som att få ett hyreskontrakt eller telefonabonnemang eller för den delen ett bonuskort i matbutiken.

Därför tycker vi att det ligger i vårt ansvar att redan i ett första steg bara bevilja lån till folk vi tror har möjlighet att betala tillbaka. Av samma anledning tycker vi att det är seriös verksamhet att noggrant kontrollera de vi gör affärer med istället för att betala ut pengar snabbt utan någon större kontroll. Tyvärr medför det att vi inte alltid kan vara lika snabba som andra aktörer som har en annan syn än vi.

Du har så förbaskat rätt, dessa är inte att lita på och den här Amfa bank är lika oseröst dom, låtsasbank!
Enligt Savelend betalade dom ut mitt lån innan kl 11 i morse och lovade pengarna på Swedbank kontot senast kl 1740 pga Amfa banks enligt Savelend "udda clearingtider" men givetvis inte en krona kom in innan helgen.
ALLT är "udda" med Savelend och Amfa bank! Kiss!

Hej TourettesGuy!

Då du verkar ha ansökt om ett lån igen så utgår jag från att det första är avbetalat och kommit in på vårt konto vilket ju är goda nyheter då du var orolig för det i en tidigare post. Även om vi inte kan gå in på detaljer om individuella lån så stämmer det att alla dagens beviljade lån betalades ut innan kl 11:00.

Det är en del av de rutiner vi har infört sedan lanseringen för att snabba på processerna. Vi börjar vår genomgång av ansökningar tidigare på morgonen för att kunna göra utbetalningen innan kl 11:00. Detta ska då det enligt vår bank Amfa Bank (eller Plusgirot som de ibland kallas i olika Internetbanker) betyda att pengarna ska nå mottagarkontot före 17:40. Om så inte var fallet för dig kan jag tyvärr inte i dagsläget svara på varför de inte har följt sina egna uppsatta rutiner, men kommer självklart kontakta dem och be om en förklaring.

Jävla skitföretag med noll koll och samma vanliga tvivelaktiga verksamhet som alla andra ockrare i den här "branschen". Verkar mest ha skumma saker för sig! Vad är Amfa bank och varför vet dom inte när "deras egna" lån ska betalas ut? Kanske finns skäl till att banker inte vill ha med dom att göra och att dom inte kan få ett plus eller bankgiro.

Lägg ner eländet!

Hej Kryss!

Amfa har funnits som företag sedan 1993 (under lite olika namn) och började då med tjänsten fakturaköp. Man blev en renodlad bank 2012 och har idag verksamhet i 5 länder. Tyvärr har de flera funktioner vi saknar, däribland PG och BG, något vi håller på att titta på andra lösningar för att kunna erbjuda inom kort. Du kan läsa mer om företaget på deras hemsida:

http://www.amfabank.se/om-oss-2/amfa-bank/

Är det nån som "sparar" på Savelend el typ på Trustbuddy? Måste vara högst osannolikt... Tror snarare dessa tvättar svarta pengar samtidigt som dom tjänar en hacka på det, då det är gratis för oss får dom iaf samma summa att bli "vit" när den återbetalas.

Hej igen TourettesGuy!

Jag kan inte svara för andra företag, men det finns många personer som sparar hos oss redan nu och vi ser en stark tillväxt på det området. Jag utgår från att dessa personer lockas av att kunna få en betydligt bättre avkastning till relativt låg risk jämfört med vad man kan få hos sin vanliga bank. Dessutom med vetskapen om att man kan hjälpa någon som har ett tillfälligt behov av ett mindre lån.

Vi har tydliga rutiner för hur vi arbetar mot pengatvätt, något som Finansinspektionen ställer krav på för vår typ av företag. Bl.a. kräver vi in kreditupplysning även på de personer som sparar hos oss för att säkerställa att dessa har en inkomst som är i relation till insättningen.

För att våra användare ska få en bättre insyn i att vi själva som företag sköter ekonomin så har vi samarbete med ett av världens största och bäst renommérade revisionsbolag, KPMG som regelbundet kommer kontrollera att allt går rätt till hos oss. Dessutom har det nyligen lagts ett lagförslag om större insyn i vår typ av företag, ett lagförslag som vi redan innan det blir verklighet 1:a juli 2014 har försökt anpassa oss till i största möjliga mån (alla detaljer är inte kända än).

Vi beklagar att ni är missnöjda med oss och vi kommer arbeta hårt för att få tillbaka ert förtroende då vi även fortsättningsvis vill utvecklas som företag i samarbete med våra användare.

Med vänlig hälsning
Per

Savelend Sweden AB
026 222 28 38
[email protected]
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Ni innefattas antagligen inte av någon statlig insättningsgaranti vilket borde skrämma bort de flesta från att "spara" via ert företag då ni kan dra me pengarna när som helst å folk förlorar allt som "sparat" hos er. Även om ni ofrivilligt raserar ert företag...
Amfa bank har som sagt bara sysslar me bank verksamhet sen ett år tillbaka...att dom varit under olika namn och har div. problem nu å att ni tvingas anlita dom istället för en riktig bank visar ju på att det inte riktigt är seriöst...eller risken med er är stor...vilket ja antar kunderna som sparar hos er antagligen vet och har råd att ta.
Å det här med penningtvätt...er verksamhet är ju som gjord för penningtvätt, och jag tror utan att svära att dom flesta som "sparar" hos er tvättar svarta pengar men lyckas dölja det å ni vet om det trots att ni i grunden kanske vill väl samtidigt som ni oxå vill gå med vinst.
Får en känsla av att ni e ganska unga, i 20-25 års åldern å tagit er lite vatten över huvvet.
Kan ni svara här kl tolv på natten kanske ni kan svara mejlen oxå, å betalar ni Amfa för deras tjänster borde dom kunna få in pengarna på kontot som utlovat...
Kommer betala er mitt lån någon dag senare nästa vecka sen säger ja upp mitt medlemsskap. Om ja ni får pengarna på måndag och inte idag el igår...rättare sagt.
 

TourettesGuy

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
23 April 2012
Meddelanden
1 396
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Å ja...faktiskt registerade ni min återbetalning fort..men ja var minst sagt orolig då ja betalade till helt okänd mottagare....som ja sa hög risk = extra bra el extra mkt problem om nåt går snett.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ingen faktura

Själv har jag inte ens fått någon faktura på lånet jag fick utbetalt förra veckan...
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Å ja...faktiskt registerade ni min återbetalning fort..men ja var minst sagt orolig då ja betalade till helt okänd mottagare....som ja sa hög risk = extra bra el extra mkt problem om nåt går snett.

Går nåt snett så har du ju ägarens för o efternamn.
Ludwig heter han ju.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp