- Blev medlem
- 27 Januari 2014
- Meddelanden
- 109
- Mottagna reaktioner
- 5
- Poäng
- 42
Vad anger man på fakturan när man betalar, ni har inte skickat ut någon faktura och 14 dagar har snart gått plus att man fick vänta några extra dagar innan ni lånade ut pengarna efter ansökningsdagen!
Kan man ange kundnumret el personnummer bara i meddelande fältet?
Hej TourettesGuy!
De 14 dagarna räknar vi självklart från när vi betalar ut pengarna, inte när din ansökan blev beviljad så om det dröjer någon extra dag med utbetalningen påverkar det alltså inte din period utan kostnader eller ränta.
Vi har noterat att vissa banker har problem med längden på våra meddeladen och vi håller på att ändra detta i våra system. Det fungerar alldeles utmärkt att skriva sitt personnummer istället.
Syftar du på mej så är det väl underligt att dom inte skickat en faktura än, å när ja mejlade dom idag sa dom den kommer imorgon, då är det gränsfall att dom får pengarna inom 14 dagar...
Tyvärr har det tagit mycket längre tid att skicka ut fakturorna än vi hade tänkt. Anledningen är helt enkelt att vi inte var beredda på det stora antalet ansökningar vi fick i slutet av januari och början av februari och hamnade på efterkälken med faktureringen. Pga denna fördöjning, samt den fördröjning i hanteringen som vissa drabbades av i slutet av januari har vi valt att kompensera de drabbade Lånarna genom att förlänga perioden man kan låna utan några kostnader i ytterligare några dagar. Exakt datum kommer stå på fakturan som vi skickar ut under dagen idag.
Enligt plan så skickar vi ut fakturan några få dagar efter att pengarna har kommit in på ert konto. Anledningen till att vi inte skickar det direkt är att det känns tråkigt att få en faktura innan man ens har sett några pengar. Om du vill betala in pengarna snabbare, innan du har fått fakturan kan man alltid kontakta vår kundtjänst så ger vi er inbetalningsuppgifter.
Sen har dom konstigt kontonr: Amfa Bank
Clearingnummer: 9545
Kontonummer: 1400001077
Normalt har man väl ett PG el BG och man kan trycka på knappen som visa mottagern och kan bekräfta man skrivit rätt?
Det stämmer att vi inte har något BG eller PG ännu, men håller på att arbeta för en lösning på den biten med. Vår bank stödjer tyvärr ännu inte inbetalning via PG eller BG.
Nu betala de jag via SEB genom att skriva clearingnr och kontonr ihop...14 siffror...någon förvald bank gå inte att välja...2500 kr och personnr i "text till mottagare" ..får se om det går fram.
Vi kan inte uttala oss om ett individuellt ärende på forumet så för att veta om pengarna har kommit in så kan du kontakta vår kundtjänst om du inte redan har fått bekräftat från oss att pengarna är inne.
På deras sida står det under Min sida/Betalningsinstruktioner: Betalningsintruktioner - Lånare Hej och välkommen till Savelend!
Vi är oerhört glada och tacksamma över att du vill spara pengar hos oss, utan dig skulle vi omöjligen kunna driva vår verksamhet.
För att sätta in pengar och börja ditt sparande... Ingenting är ju rätt eller kallar dom(ni) det här för att spara pengar vi gör här på Lånforum när vi tar smslån?
Tack för att du uppmärksammade oss på den felaktiga instruktionen under "mitt konto", vi ska ändra den och rätta till den. Den där instruktionen skall självklart vara för våra Sparare, de som sätter in pengar som vi sedan lånar ut.
Med vänlig hälsning
Per
Savelend Sweden AB
026 222 28 38
[email protected]