• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Nytt smslån Pjum?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Jösses. 43 sidor på forumet och tråden öppnades för typ två dagar sedan.
Aldrig sett detta massiva intresse, beror det på att folk numera har ännu sämre ekonomi pga januari, dyra räntor osv eller beror det på att det är helt ny aktör?
Jag gissar på att många som är så här desperata efter lån beror på spelberoende framför allt. Varför tror jag så? Jo, för att jag känner igen mig från min tid som spelberoende. Jag ville bara få in pengar så snart som möjligt för att spela och tänkte inte på hur dyra lånen är. För jag skulle så klart vinna och betala tillbaka.
Det kan också vara utvecklingen av ekonomi nu. Men jag tror mer på det första jag sa. Hade man tänkt på ekonomi så skulle man inte förstöra den ännu mer med snabba lån. Man bara skjuter på problemet i 1-2 månader. Konsekvenser blir KFM tyvärr. Jag önskar att jag aldrig tog någon sms lån, men spelberoende gjorde att jag gjorde det och det rullade bara på. Nu blir det aldrig mer någon snabblån.

Mitt tips för alla här: Sluta ta dåliga lån! Vad vinner ni på det? Skuldberget blir bara större. Ta smällen nu för det kommer att komma. Önskar jag gjorde det tidigare.
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Jag gissar på att många som är så här desperata efter lån beror på spelberoende framför allt. Varför tror jag så? Jo, för att jag känner igen mig från min tid som spelberoende. Jag ville bara få in pengar så snart som möjligt för att spela och tänkte inte på hur dyra lånen är. För jag skulle så klart vinna och betala tillbaka.
Det kan också vara utvecklingen av ekonomi nu. Men jag tror mer på det första jag sa. Hade man tänkt på ekonomi så skulle man inte förstöra den ännu mer med snabba lån. Man bara skjuter på problemet i 1-2 månader. Konsekvenser blir KFM tyvärr. Jag önskar att jag aldrig tog någon sms lån, men spelberoende gjorde att jag gjorde det och det rullade bara på. Nu blir det aldrig mer någon snabblån.

Mitt tips för alla här: Sluta ta dåliga lån! Vad vinner ni på det? Skuldberget blir bara större. Ta smällen nu för det kommer att komma. Önskar jag gjorde det tidigare.
Bra skrivet. I mitt fall så är det för att släcka en skit kredit som syns i Uc och som ej gjorde det tidigare. Kreditgivaren heter ”P.F.C. skit”.
 

Spr

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
16 Januari 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Någon av er som inte kan logga in som fått återkoppling?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp