• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Nytt smslån Pjum?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kenza

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
11 Maj 2022
Meddelanden
306
Mottagna reaktioner
96
Poäng
267
Wow vilken diskussion!
Men iaf. Var jätte nyfiken och sökt ,,, och, väääääääldigt konstigt: AVSLAG. Med de bästa förutsättningarna jag är säker på. Fick kopia också från Safenode:

Kreditbetyg: 9 av 10.
0 anmärkning
0 skuld
2% anmärkningsrisk
Årsinkomst ca 500tkr

Pengar slut? Hur kunde ni bli godkända samt söka flera gånger /: ?!
Skumt haha
25% anmärkningsrisk, 6 av 10 betyg haha. De vill väl att man hamnar hos inkasso så de kan tjäna mer haha
 

slarvmaja

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
16 November 2022
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
25% anmärkningsrisk, 6 av 10 betyg haha. De vill väl att man hamnar hos inkasso så de kan tjäna mer haha
Vad olika de olika kreditupplysningsföretagen bedömer...har bättre på safenode än bisnode men får va glad för det inget via bisnode blir godkänt.För många ff troligen som ligger bakom det.Inte så många som använder safenode vad jag vet.
 

Kenza

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
11 Maj 2022
Meddelanden
306
Mottagna reaktioner
96
Poäng
267
Vad olika de olika kreditupplysningsföretagen bedömer...har bättre på safenode än bisnode men får va glad för det inget via bisnode blir godkänt.För många ff troligen som ligger bakom det.Inte så många som använder safenode vad jag vet.
Blev inte Fanny godkänd?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Vad olika de olika kreditupplysningsföretagen bedömer...har bättre på safenode än bisnode men får va glad för det inget via bisnode blir godkänt.För många ff troligen som ligger bakom det.Inte så många som använder safenode vad jag vet.
Det är kreditgivaren som bedömer framförallt.
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407

Kenza

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
11 Maj 2022
Meddelanden
306
Mottagna reaktioner
96
Poäng
267
Vad

Seriöst???! Är du seriös? Vad konstigt. Jag har provat 5tkr och avslag med. Märkligt.
Tror att din teori stämmer haha
Nyfiken om de andra.
Jag blir iaf glad om de kmr in pengarna. De kanske vill hjälpa de som har kass kreditbetyg bara.. eller tjäna mer pengar. Troligtvis mer pengar
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
25% anmärkningsrisk, 6 av 10 betyg haha. De vill väl att man hamnar hos inkasso så de kan tjäna mer haha
Det är nog rätt sällan man har det som affärsidé, det kan ju ta tiotals år innan man får betalning.
Vissa av dessa aktörer säljer sina problemkrediter ganska direkt för att slippa krångel och istället få betalt direkt mot en viss förlust.
 

slarvmaja

Kunnig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
16 November 2022
Meddelanden
276
Mottagna reaktioner
60
Poäng
207
Jag fick beviljat 15000 och sms har jag fått,har inget problem med att logga in och se avtalet.Får se nu om det blir utbetalning på måndag då.Såg nyss att Pjum ligger som ett av alternativen till snabblån på flera sidor.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp