• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nu går det inte längre,

believe

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
26 Augusti 2023
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
7
Poäng
27
Den här månaden går det inte ihop längre. Slut på pengar redan har till mat o bensin så att jag kan jobba. Det som är obetalt är Gothia samlingsplan 7500kr och remember lån på 3000, några små lån på 2609kr .
Har kämpat för få ihop det . Har en stor gård efter min far som betyder allt men när räntorna och lånen gått upp så mycket har jag fått ta lån på lån för att klara varje månad och nu är mitt uc och förfrågningar för många ..så ingen vill lån ut mer,
Vad händer nu och hur fort går det innan kronofogden tar över.
Vet inte vad jag ska göra.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Den här månaden går det inte ihop längre. Slut på pengar redan har till mat o bensin så att jag kan jobba. Det som är obetalt är Gothia samlingsplan 7500kr och remember lån på 3000, några små lån på 2609kr .
Har kämpat för få ihop det . Har en stor gård efter min far som betyder allt men när räntorna och lånen gått upp så mycket har jag fått ta lån på lån för att klara varje månad och nu är mitt uc och förfrågningar för många ..så ingen vill lån ut mer,
Vad händer nu och hur fort går det innan kronofogden tar över.
Vet inte vad jag ska göra.
Arrendera ut mark? Hyra ut stall/lagård? Sälja av inventarier? Hyra ut rum/bostad? Hyra ut hela gården och flytta till något billigt?
 

Petnas

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
4 Januari 2022
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
223
Poäng
407
Kan du på något sätt få in pengar via din tillgång med gården, t.ex stycka av och sälja mark?
Hur är värdet på gården i förhållande till dina lån på gården?
 

flaskhals

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
25 Juni 2024
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
27
Poäng
91
'Har en stor gård'. Vad är värdet? Ingen tanke på att sälja, betala bort skulden/skulder och flytta till något billigare?
Skulle jag gjort asap i ditt läge, fast det är ju bara jag.
Ibland måste man offra sådant som betyder mycket för en för att vinna i det långa loppet.
 

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 412
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Hamnar du hos Kronofogden så kan dom ju tvångssälja gården. Då hade jag hellre sålt den själv innan du hamnar hos Kronofogden, om det är görbart. Förstår att det gör ont men finns det inga alternativ så gör det ju inte.

Svårt att säga hur lång tid det tar innan Kronofogden börjar utreda om dom kan utmäta, men några månader borde det ta iallafall. Gothia går väl ganska fort till Kronofogden när du inte betalar gissar jag.
 

FinurligFunderare

Aktiv medlem
Poäng: 31
Blev medlem
27 Juni 2024
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
8
Poäng
31
Kan du beskriva dina tillgångar och skulder i mer detalj? Hur många kronor dvs
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp