• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ni som blev beviljad skuldsanering

Kalleanke

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
22 Mars 2024
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Jag fick ett sms idag från kronefogden. Men jag undrar om man får beslut via sms först sedan skickas det till kivra. För det står inget på kronefogdens hemsida och mina skulder är fortfarande kvar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

TTteam

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
155
Mottagna reaktioner
37
Poäng
146
Jag har aldrig fått något sms från KFM, all information skedde via Kivra för mig.
 

Kalleanke

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
22 Mars 2024
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Det är från min handläggare. Vill meddela dig att (Kronofogden) beslutar om skuldsanering för dig idag. Beslutet kan överklagas inom 3 veckor från den dagen beslutet fattades.
 

Mieszko_

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
30 Juni 2024
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
17
Poäng
51
Det är från min handläggare. Vill meddela dig att (Kronofogden) beslutar om skuldsanering för dig idag. Beslutet kan överklagas inom 3 veckor från den dagen beslutet fattades.
Okej, hur har din handläggare kommunicerat tidigare i processen? Beslutet bör ju komma på kivra tänker jag.. Hur kom beslutet när du fick besked att du fått inledande tex? är själv bara i inledande-fasen men har ju fått allt från KFM tidigare via kivra.
 

Frågvos

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
251
Mottagna reaktioner
150
Poäng
347
Nu har de gått ett tag. Så då kan jag berätta hur det verkligen gick till för mig.

Fick sms på morgonen om att de skulle ringa.
Jag pratade med en trevlig kille i telefon, han meddelade rätt snart att han tyckte det lutade åt en sanering. Sa att han skulle räkna lite, så ringer han upp senare.

10-15 minuter senare ringde han.
Meddelade att jag får inledande, sedan att det kommer komma papper på kivra om detta.

Lättnaden var fullständig!
 

Frågvos

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
251
Mottagna reaktioner
150
Poäng
347
Fick sedan allt på kivra framledes.

Mejlade in att jag godkände betalplan.
Fick mejl på kivra om beslut
 

Kalleanke

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
22 Mars 2024
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
13
Poäng
51
Okej, hur har din handläggare kommunicerat tidigare i processen? Beslutet bör ju komma på kivra tänker jag.. Hur kom beslutet när du fick besked att du fått inledande tex? är själv bara i inledande-fasen men har ju fått allt från KFM tidigare via kivra.
Ansökt september 2023
inledande 13 mars och betalningsplan i juli
Jag antar beslutet blev tagen idag. Det tar tid tills den kommer på kivra.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp