• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Nödkontanter

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Beviljad

Jag läste på denna tråd om Nödkontanter. Gjorde en ansökan på en eftermiddag, nästa morgon hade jag pengarna på kontot.
Alltså varken brev hem eller keycode kund.
Fick mail om att lånet var godkänt, visserligen kom mailet senare under den dagen som jag hade fått pengarna på morgonen
Det hela verkar mycket underligt med dessa.
Har en kamrat som inte har e-leg, men sökte istäletlt via www.keycode.se, där kan man skriva att man vill ha autogiro osv och sedan sända in allt direkt från sidan. Det enda kompisen har fått veta är att de tagit en UC, sen inte hört något.
Har mailat 16 ggr, ringt 2 dgr i sträck men har inte fått någon som helst kontakt.
Givetvis inga pengar på kontot heller.
Ett svar på ansökan måste man ju få, och de kan ju inte skylla på att det inte har sett andökan eftersom att de har tagit UC.
Ja inte vet jag vad man ska göra åt detta företag.
Kanske ska man anmäla dem.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

jasse

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
11 November 2011
Meddelanden
215
Mottagna reaktioner
6
Poäng
42
Mailade dem igår och frågade lite allmänt om lånet. De svarade faktiskt fort och skrev att besked oavsett vilket sker alltid på mail. Ett livstecken i alla fall, dock har jag inte vågat ansöka ännu.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Men ni som fått lånet, har ni fått någon bekräftelse än? Hört nåt? Får se om pengarna dras som dom ska...
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
beviljad

Jag blev beviljad fick mail efter 2 dagar och pengar efter det. 3 förfrågningar men helsikes massa lån på ca 400.000:-. Ni som haft lånet ett tag, får man avi hem eller dras pengarna automatiskt?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Åsikt om Nödkontanter

Om här verkligen är de som har fått lånet beviljat så grattis! Men jag vill ändå varna de som funderar på att söka lån hos dem. Jag var en av dem som fick ett brev hem om att jag var förbeviljad lånet. Jag skickade in en ansökan och UC togs dagen efter. Sedan blev det tyst! Inga svar! Jag läste alla positiva kommentarer här och kollade mitt konto dagligen. Nej, ingenting. Jag försökte efter en tid skriva till företaget och höra mig för om min ansökan. Inget svar! Jag skrev igen och igen och igen. Inget svar. Jag försökte ringa dem. Nej, där var ingen man kunde prata med och telefonnumret gick till Keycode istället. Jag började tycka allt var obehagligt och skrev därför igen till dem, denna gång i skarpare ton. Ett svar kom att de skulle återkomma när de hade besked till mig. Det hade nu gått 8 dagar sedan de tagit en UC på mig. Jag väntade i ytterligare två dagar på besked. Inget hände! Då skrev jag igen och bad om att få ett svar. Jag fick då ett svar där de skrev att om jag inte hade fått några pengar insatta så hade jag inte fått lånet. Svaret verkade en aning förvirrat och min magkänsla säger mig att de har gjort av med min ansökan. Så jag känner att jag har kastat ut en UC helt i onödan på ett företag som inte är helt att lita på. Som en en extra åtgärd kontrollerar jag mitt konto dagligen för att se att inte några nya autogiron dyker upp. Är det sedan bara jag som får en känsla av att vissa kommentarer under tråden om Nödkontanter är skrivna av representanter för företaget?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Håller absolut med dig om att bemötandet inte är speciellt proffsigt! Jag fick lånet beviljat men känns lite olustigt ändå måste jag säga. Dom lovade svar inom 24 timmar men tog 2 dagar för mig att få svar. När jag läser vad du fått erfara låter det ju inget vidare...Klart man måste få ett svar oavsett om man är beviljad eller får avslag. Men pengarna fick jag, och det trodde jag aldrig!! Så jag hittar i alla fall inte på
 

nina

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
4 November 2011
Meddelanden
265
Mottagna reaktioner
6
Poäng
52
ja detta hände ju mig ansökan kom bort och blev hittad,
jag fick inga svar alls på mina mail och frågor.slutade ju med att plötsligt få svar på om de tog uc.
och då tog det fyr i mig och jag skrev också jag vill ha ett svar annars kommer jag gå vidare med detta och anmäla er och vet precis var jag skall vända mig,och jag har lämnat personuppgifter och kontonummer,och upplever er som ett bluff företag.
sen jädrar kom det mail ej otrevliga från dom.och då hadde dom hittat den.men jag bad dom ta bort min ansökan pga dålig hantering av låneansökan och ingen respons på vare sig mail eller tele.
 

dawkins

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
16 Juli 2012
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Fick detta svaret för ca. 24 timmar sedan men fortfarande inte fått några pengar insatta. Hur längeg behöver man vänta tro?

Hej!

Välkommen som låntagare hos Nödkontanter Sverige AB,

Din ansökan är beviljad och beloppet kommer att utbetalas till angivet konto.

Återbetalning sker genom autogiro med start 2012-**-** från kontot som angetts i autogiroanmälan.

Med vänliga hälsningar

Nödkontanter Sverige AB
 

SEMAG

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
20 Juli 2012
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
fick svar igår vid lunch och imorse fanns pengarna på kontot.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp