• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Nätbutiker/Teknikkedjor som INTE tar UC...

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Hej,
Efter att ha upptäckt den fantastiska möjligheten & få ut hela 50.000 kronor ifrån Sergel/Telia utan att det är synligt/reggas hos UC så slog tanken mig.

Vilka nätbutiker har liknande upplägg? Kan man exempelvis hos Elgiganten eller Mediamarket eller SIBA eller dylika handlar på kredit utan synlig UC?

Vore ju toppen plocka ut 20-30 AirPods ytterligare sen sälja och på så sätt baka in osynliga lån där...

Någon ned erfarenhet?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nyfikentill1000

Kunnig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
26 Mars 2019
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
114
Poäng
287
Hej,
Efter att ha upptäckt den fantastiska möjligheten & få ut hela 50.000 kronor ifrån Sergel/Telia utan att det är synligt/reggas hos UC så slog tanken mig.

Vilka nätbutiker har liknande upplägg? Kan man exempelvis hos Elgiganten eller Mediamarket eller SIBA eller dylika handlar på kredit utan synlig UC?

Vore ju toppen plocka ut 20-30 AirPods ytterligare sen sälja och på så sätt baka in osynliga lån där...

Någon ned erfarenhet?

Hmm, första som slog mig är komplett.se?
En av de första krediterna som jag fick för typ 12år sedan utan någon vidare inkomst. Har svårt att tro att det var UC på den tiden, kanske har det ändrats..
 

Gåtan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
179
Poäng
357
Hmm, första som slog mig är komplett.se?
En av de första krediterna som jag fick för typ 12år sedan utan någon vidare inkomst. Har svårt att tro att det var UC på den tiden, kanske har det ändrats..

Komplett skall man akta sig för, jag handlade en grej för drygt 500 förra året på faktura, och de tog en full uc! Hade jag vetat det hade jag betalat med kortet.
 

Lea31

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
7 Juni 2017
Meddelanden
419
Mottagna reaktioner
186
Poäng
367
Elgiganten kör ecster som ägs av Handelsbanken. Full uc gäller där. Å syns då även på uc.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Fan vad det är dåligt alltså, hade aldrig slagit mig in & handla något för så små summor med full UC.
 

Adde87

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Juni 2018
Meddelanden
421
Mottagna reaktioner
348
Poäng
477
Hmm, första som slog mig är komplett.se?
En av de första krediterna som jag fick för typ 12år sedan utan någon vidare inkomst. Har svårt att tro att det var UC på den tiden, kanske har det ändrats..
Hade inte dom handelbanken Finans? När det begav sig.
 

Adde87

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Juni 2018
Meddelanden
421
Mottagna reaktioner
348
Poäng
477
Elgiganten kör ecster som ägs av Handelsbanken. Full uc gäller där. Å syns då även på uc.
Så var det, det va Elgiganten som körde handelsbanken finans :). Dom skickade hem ett guldkort som jag inte ville ha, slutade iaf med att dom inte fick tillbaka sina pengar. Jag fick ett kreditkort när jag va 19-20 år gammal som jag absolut inte var mogen att inneha. Fick skulden preskriberad för ca 2 år sedan när kfm tillslut hittade mig efter 10 års katt och råtta-lek.
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Comviq har inte tagit UC på mig. Plockat ut 2 iPhone X (till mina tonåringar som betalar mig) nyligen. Har gått in på comviq och beställt mobilerna med 24 mån abonnemang. Ingen UC öht! Kan vara så att jag haft deras kontantkort( eller vad det heter där man har ett nummer så betalas det automatiskt från bankkortet varje månad) väldigt länge reggat på mig (?)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Comviq tar väl Bisnode?
Tele2 gör iallafall!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp