• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

När skall lönekontoret betala in löneutmätningen

corremacke

Ny medlem
Poäng: 7
Blev medlem
2 Juni 2013
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
När man har löneutmätningen, vilket datum skall arbetsgivaren betala in till KFM?
Löneutbetalningsdag är den 25e i månaden.
Kan man hitta det skriftligt någonstans?
Arbetsgivaren säger de har enda till 15de månaden efter att betala. Vilket känns väldigt konstigt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag hittar inget om det i utsökningsbalken eller förordningen, annat än att det ska ske varje månad.
För dig som gäldenär är det ju av intresse att få det i betalt bums för att minska räntorna.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Kan man se någonstans på KFM om arbetsgivaren har betalat in något?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Blir svårt att se det på det sättet eftersom att räntan på lånen är högre än vad utmätningen "ger".

Om du har högre ränta per dag än avdraget så, annars bör du se ett hack i utvecklingen av skulderna
 

corremacke

Ny medlem
Poäng: 7
Blev medlem
2 Juni 2013
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Jag kan se att de betalar in och datum när de betalar. Men då det ibland ej kommer alls(2 månader sena) och ibland betalas mellan 1-15 /de i månaden efter. Så skulle jag vilja veta om det finns regler när det skall betalas in.
Som Lasseman skriver jag vill ju helst att det skall betalas in samma dag som vanlig lön för att minska räntan.
Har skickat en förfrågan till KFM
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 473
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Blir svårt att se det på det sättet eftersom att räntan på lånen är högre än vad utmätningen "ger".

Du kan även under varje skuld se betalningar...klicka på en skuld och då kommer det upp " betalningar"...där kan du se vad mycket det är inbetalt på skulden varje månad.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag kan se att de betalar in och datum när de betalar. Men då det ibland ej kommer alls(2 månader sena) och ibland betalas mellan 1-15 /de i månaden efter. Så skulle jag vilja veta om det finns regler när det skall betalas in.
Som Lasseman skriver jag vill ju helst att det skall betalas in samma dag som vanlig lön för att minska räntan.
Har skickat en förfrågan till KFM

Det är ett ganska rimligt önskemål.
De absolut flesta betalar in i direkt anslutning till löneutbetalningen. Skulle jag tvingas killgissa skulle jag säga att 80% betalar inom 2 dagar från löneutbetalningen och 95% innan månadsskiftet..
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Blir svårt att se det på det sättet eftersom att räntan på lånen är högre än vad utmätningen "ger".
Om du går in på varje skuld står det där, om det inte ändrats sen jag hade löneutmätning :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp