• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lumify inkasso

Vadskajaggöra2024

Kunnig medlem
Poäng: 246
Blev medlem
23 November 2023
Meddelanden
270
Mottagna reaktioner
81
Poäng
246
Är 14 dagar sen med mitt lumify lån, idag kom det från deras ”inkasso ”. Sista dag att betala in annars går det vidare. Allt detta har kommit via Mail, inget per post. Någon som vet om det är tomma hot eller skickar de verkligen vidare så snabbt? Hur ser lagen ut?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hejbabberiba

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
10 December 2023
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Är 14 dagar sen med mitt lumify lån, idag kom det från deras ”inkasso ”. Sista dag att betala in annars går det vidare. Allt detta har kommit via Mail, inget per post. Någon som vet om det är tomma hot eller skickar de verkligen vidare så snabbt? Hur ser lagen ut?
Kräver dom dig på hela summan eller bara den som du inte betalt för månaden?
 

Hejbabberiba

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
10 December 2023
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Den summan jag skulle betalt + massa extra kostnader.
Då jag kommer hamna i en liknande sits nu framöver, vad skulle du betalt och hur mycket extra blev tillagt?
Ska betala dem 14000 den 21 och kmr ej kunna betala in före den 26e så vill gärna veta om jag kommer bli bankrutt efter det hehe
 

Vadskajaggöra2024

Kunnig medlem
Poäng: 246
Blev medlem
23 November 2023
Meddelanden
270
Mottagna reaktioner
81
Poäng
246
Då jag kommer hamna i en liknande sits nu framöver, vad skulle du betalt och hur mycket extra blev tillagt?
Ska betala dem 14000 den 21 och kmr ej kunna betala in före den 26e så vill gärna veta om jag kommer bli bankrutt efter det hehe
Vet inte riktigt. Men de är extremt ohjälpsamma och oseriösa. Ska låna av mina föräldrar och lösa detta illa kvickt.
 

Vadskajaggöra2024

Kunnig medlem
Poäng: 246
Blev medlem
23 November 2023
Meddelanden
270
Mottagna reaktioner
81
Poäng
246
Aldrig varit med om otrevligare kundtjänst, sanslöst. De kan inte hjälpa till på något vis utan svarar drygt och otrevligt och nästan hånar en lite. Mår så dåligt nu över detta och vad jag ställt till med.
 

Jägob Lögoinen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
16 Oktober 2019
Meddelanden
1 923
Mottagna reaktioner
631
Poäng
667
Kanske bara bättre att släppa då?
Tillkommer ju avgifter, men då kan du i lugn och ro eventuellt få en avbetalningsplan.
Brukar jag inte uppmuntra att man ska skjuta på skulder egentligen. Man ska göra rätt för sig och betala tillbaka i tid, men i ett sånt här fall så kanske det är bäst att släppa?
Kommer inte gå vidare direkt till kronofogden. Aldrig hört att dom släppt vidare direkt till dom.
Du lär hamna hos Gothia Inkasso.
Önskar dig lycka till :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp