• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Låta ferratum gå till inkasso?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 559
Poäng
5 137
sådana där skitlån där det mesta av det man betalar tillbaka är ränta lönar sig att släppa till Inkasso, man blir snabbare av med lånet. Har haft tur att jag aldrig blev beviljad mer än 1000 kr hos Ferratum men det är samma kredit som typ Everyday+ och Flexlimit. Blir mycket dyrt vid högre krediter, och när man sätter in och tar ut igen... Därför känns inkasso som är ett bättre alternativ! Både Sileo och Gothia är bra tycker jag. Mitt Vivus gick till Gothia, 18 000 kr. Hade redan avbetalningsplan hos Gothia på 600 kr och de frågade hur mkt mer jag klarar av att betala. Jag sa totalt 1200 kr/mån. Okej sa dem men helst ville de ha lite mer för att lånet ska minska snabbare.
 
B

Besökare

Gäst
Poäng: 0
sådana där skitlån där det mesta av det man betalar tillbaka är ränta lönar sig att släppa till Inkasso, man blir snabbare av med lånet. Har haft tur att jag aldrig blev beviljad mer än 1000 kr hos Ferratum men det är samma kredit som typ Everyday+ och Flexlimit. Blir mycket dyrt vid högre krediter, och när man sätter in och tar ut igen... Därför känns inkasso som är ett bättre alternativ! Både Sileo och Gothia är bra tycker jag. Mitt Vivus gick till Gothia, 18 000 kr. Hade redan avbetalningsplan hos Gothia på 600 kr och de frågade hur mkt mer jag klarar av att betala. Jag sa totalt 1200 kr/mån. Okej sa dem men helst ville de ha lite mer för att lånet ska minska snabbare.



Jag har gothia inkasso på risicum 25 000 och 20 000 vivus, betlar 4000 på ferratum och 2000 på vivus men dom ör ihopslahns.
Är nere på 25 000 nu på böda. Undra om man kan sänka hehe

Har dessutom 1500 /mån till sergel på telia finance (ursprunligen 10 000) nu under 5000
Har ett annat bolag bolag axtrctor för ferratum ursprungsbelopp 20 000 nu 15000 betalar 3000 där


På 3 -4 månader har jag amorterat ner 1,5/4 av skulderna mot tidigare har jag haft alla i 2-3 år och aldrig grymt!

Så värt att släppa! Min enda orosmoln är obea som jag vill ska gå till ngt av deessa inkasso bolag.

Hoppas verkligen inte det går till krf, men chansar vilt nu. Har bett dom sälja skulden men de svarar inte.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 559
Poäng
5 137
Jag har gothia inkasso på risicum 25 000 och 20 000 vivus, betlar 4000 på ferratum och 2000 på vivus men dom ör ihopslahns.
Är nere på 25 000 nu på böda. Undra om man kan sänka hehe

Har dessutom 1500 /mån till sergel på telia finance (ursprunligen 10 000) nu under 5000
Har ett annat bolag bolag axtrctor för ferratum ursprungsbelopp 20 000 nu 15000 betalar 3000 där


På 3 -4 månader har jag amorterat ner 1,5/4 av skulderna mot tidigare har jag haft alla i 2-3 år och aldrig grymt!

Så värt att släppa! Min enda orosmoln är obea som jag vill ska gå till ngt av deessa inkasso bolag.

Hoppas verkligen inte det går till krf, men chansar vilt nu. Har bett dom sälja skulden men de svarar inte.
Jag tror absolut att du kan ringa till Gothia och säga att du för tillfället inte klarar av att betala lika mycket. Fråga om de kan tänka sig sänka beloppet till den summan du vill och det är lättare att få igenom om du säger att du kommer kunna höja igen i höst (kan/vil du inte höja sen så säger du bara att du fortsätter med samma belopp ett tag till). Det har funkat för mig många ggr.
 
S

Smått Desperat

Gäst
Poäng: 0
Kanske en dum fråga: Släpper ferratum alltid till inkasso eller kan det på något sätt hamna hos KF direkt? Hur lång tid tog det innan de släppte erat?

Har också 20k på det gamla avtalet som är riktigt jävla värdelöst, och de vill inte förhandla om räntan på något sätt... Betalat så otroligt mycket till de här vampyrerna
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 587
Mottagna reaktioner
1 101
Poäng
867
Kanske en dum fråga: Släpper ferratum alltid till inkasso eller kan det på något sätt hamna hos KF direkt? Hur lång tid tog det innan de släppte erat?

Har också 20k på det gamla avtalet som är riktigt jävla värdelöst, och de vill inte förhandla om räntan på något sätt... Betalat så otroligt mycket till de här vampyrerna
Inga frågor är dumma här!! Det tog evigheter innan dom lät mitt gå till inkasso, flera månader. Dom ringde som idioter varje dag och skicka brev på brev! När absolut sista betaldag hade passerat och det skulle sägas upp så ringer dom och säger att jag kunde få betala 1500:- och hamna i fas igen, no way släpp skiten till inkasso sa jag. Sileo tog över min och köpte skulden av dem, hade tur där! Hur sen är du?
 
S

Smått Desperat

Gäst
Poäng: 0
Inga frågor är dumma här!! Det tog evigheter innan dom lät mitt gå till inkasso, flera månader. Dom ringde som idioter varje dag och skicka brev på brev! När absolut sista betaldag hade passerat och det skulle sägas upp så ringer dom och säger att jag kunde få betala 1500:- och hamna i fas igen, no way släpp skiten till inkasso sa jag. Sileo tog över min och köpte skulden av dem, hade tur där! Hur sen är du?

Tack för svar :)

De har faktiskt inte ringt så mycket till mig, en gång typ. Jag missade februari, sen pröjsade jag dubbelt i mars. Kanske var dumt, hamnade typ på samma skuldnivå som i februari p.g.a. räntan, även fast jag då betalade 4k...

Nu har jag inte betalat för april, så en månad sen just nu... Blir ju dock lite rädd att det ska hinna gå upp flera tusen till innan det släpps, men det kanske ändå blir billigare i längden.
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 587
Mottagna reaktioner
1 101
Poäng
867
Tack för svar :)

De har faktiskt inte ringt så mycket till mig, en gång typ. Jag missade februari, sen pröjsade jag dubbelt i mars. Kanske var dumt, hamnade typ på samma skuldnivå som i februari p.g.a. räntan, även fast jag då betalade 4k...

Nu har jag inte betalat för april, så en månad sen just nu... Blir ju dock lite rädd att det ska hinna gå upp flera tusen till innan det släpps, men det kanske ändå blir billigare i längden.
Då kommer samtalen snart, om du inte har råd att betala typ 3 dubbelt varje månad skulle jag släppa helt och få en bra avb plan hos förhoppningsvis sileo
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 559
Poäng
5 137
Finns 3 långivare jag verkligen avskyr som pesten och det är ferratum, vivus och onea... fy tusan vad man har gett bort sina pengar till dessa
Har aldrig nånsin blivit beviljad av Onea (tur det) men håller fullkomlig med dig... ofattbart mkt pengar man kastar i sjön. blir så irriterad på banksystemet, att det inte finns ngn bra bank med sund ränta som kan ge EN chans till oss skuldsatta och erbjuda ett vettigt lån så man snabbare kunde komma på fötter och slutar gynna bolag som Vivus och ViaConto och everyday+ och Ferratum och alla andra.
Tänk hur mkt snabbare många av oss skulle lösa sin situation!!!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp