• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lån efter Krypyoscam på 1.8 miljoner

StevieBoy

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Ja jag insåg det då jag betalat alldeles för mycket. 900.000
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

StevieBoy

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
”Borde ha” är väl ganska återkommande i dessa trådar. Talade med min vän som är bankdirektör. Han berättade att så många av deras kunder med välskött ekonomi, liksom vi, hamnat i samma situation. De som gör sådana här brott är experter
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
”Borde ha” är väl ganska återkommande i dessa trådar. Talade med min vän som är bankdirektör. Han berättade att så många av deras kunder med välskött ekonomi, liksom vi, hamnat i samma situation. De som gör sådana här brott är experter
Klart dem smarta annars lurar dem ju ingen! Men gäller ju att själv kolla på det ordentligt. Min pappa hade liknade men då Gällde det 3000 kr han blev lurad på och dem var duktiga! Men med lite logisk tänkande så insåg man snabbt att något var fel. Så jag förstår att små summor kan man bli lurad på för man hoppas på det bästa men ganska snabbt måste man ju inse att ngt inte stämmer med tanke på hur mkt man läser om sånt här och olika mail man får från allt
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 076
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
”Borde ha” är väl ganska återkommande i dessa trådar. Talade med min vän som är bankdirektör. Han berättade att så många av deras kunder med välskött ekonomi, liksom vi, hamnat i samma situation. De som gör sådana här brott är experter
Om något låter för bra för att vara sant så är det antagligen inte det.
 

Hw77

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
26 Oktober 2019
Meddelanden
99
Mottagna reaktioner
121
Poäng
287
Klart dem smarta annars lurar dem ju ingen! Men gäller ju att själv kolla på det ordentligt. Min pappa hade liknade men då Gällde det 3000 kr han blev lurad på och dem var duktiga! Men med lite logisk tänkande så insåg man snabbt att något var fel. Så jag förstår att små summor kan man bli lurad på för man hoppas på det bästa men ganska snabbt måste man ju inse att ngt inte stämmer med tanke på hur mkt man läser om sånt här och olika mail man får från allt
Att du försöker skuldbelägga och dumförklara TS i denna tråden säger mer om dig än om någon annan. Tycker du själv att du är hjälpsam i det här läget? Detta gäller för övrigt fler i tråden. Crypto scams kan vara sjukt sofistikerade, det är inte Nigeriabreven vi pratar om.

TS jag är sjukt ledsen att du drabbats av det här. Det kommer vara jobbigt en tid framåt men det kommer bli bättre!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Så pass stora skulder kan man räkna med att det begärs att få bostäder utmätta för.
 

Stefanstylta

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
18 Augusti 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Klart dem smarta annars lurar dem ju ingen! Men gäller ju att själv kolla på det ordentligt. Min pappa hade liknade men då Gällde det 3000 kr han blev lurad på och dem var duktiga! Men med lite logisk tänkande så insåg man snabbt att något var fel. Så jag förstår att små summor kan man bli lurad på för man hoppas på det bästa men ganska snabbt måste man ju inse att ngt inte stämmer med tanke på hur mkt man läser om sånt här och olika mail man får från allt
Det är lätt att sitta på höga hästar, har du inte själv skuldsanering? Du borde fattat att det var dumt att dra på dig massa skulder innan du gjorde det.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Det är lätt att sitta på höga hästar, har du inte själv skuldsanering? Du borde fattat att det var dumt att dra på dig massa skulder innan du gjorde det.
Var inte menat att dumförklara var bara fascinerad över hur det gick så långt och hur tanke gången var:)
Ja jag är inte den skarpaste kniven i lådan själv det har jag aldrig påstått, jag är där jag är för att jag var dum och har och betalar priset för det!
 

StevieBoy

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Vi kom överens igår maken och jag , att bo kvar, hjälpas åt att betala så min lön täcker. Sedan kan jag jobba lite mer ibland och amortera lite mer. Men visst känns det som att man har 15 års fängelse framför sig.
Jag ansökte jo om lån på flera ställen och fick alldeles för mycket beviljat. Ett skickade jag tillbaka på 420000
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp