• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Lån hos Resurs Bank

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
beror ju på dina övriga utgifter och om du har övriga lån krediter.men min erfarenhet av resurs är att de är hårda.men ja bara pröva söka,
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hej.

Resurs bank har sagt upp mitt betalkort (Möbelaffär) då jag var it sen med min betalning. Betalade in 90 % av lånet innan sommaren.

De har nu skickat till inkasso på den lilla summa som var kvar. Idag tillsammans med ett inkassobolag damp det ner en ansökan om missbruksregistrering från resurs bank!!! Jag har aldrig varit med om att en bank gör detta innan det når inkasso, och betalar man Inte inom 8 dagar så får man en.

Detta gäller entercard, Nordea mfl.

Ingenstans i uppsägningsbrevet står detta utan det står " kan komma att" precis hos andra.

Det som retar mig är att jag betalade in 8500 kr, jag kunde ju lika gärna låtit det löpa och betalt varje månad.

Är detta verkligen korrekt?
 

tt2

V.I.P
Poäng: 42
Blev medlem
14 Februari 2012
Meddelanden
558
Mottagna reaktioner
1
Poäng
42
Vad händer om du betalar in resterande då?

Du borde ju slippa anmärkning för missbrukd å
 

nina

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
4 November 2011
Meddelanden
265
Mottagna reaktioner
6
Poäng
52
du har lagt in 2 trådar på olika ställen om samma sak.men svarar här då.
då har du alltså 8 dagar på dig betala det du är skyldig innan du får anm??då tycker jag att du måste betala den nu på engång och kontakta de du har skuldhos även inkasso och sedan uc att du betalt.allt för att slippa denna anm.den är inte kul.
tyvärr kan man få missbrukad kredit utan veta om det.jag har fått det innan inkasso.men vilka lån det gällde kommer jag inte ihåg idag.men antagligen swedbank är en av dem.även om jag försökte hålla avbplanen vi gjort om så fick jag anm.just för att jag var grovt eftersatt betalning och flera ggr upprepat samma sak.
men ring uc och fråga de borde veta den rätta ordningen på detta.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Det gick inget vidare. Fick en missbruksregistrering trots att jag betalat större delen av hela skulden bara månader innan. Med denna vetskap så kommer liknande aktörer antingen få betalt i tid eller så kommer de få vänta länge på sina pengar då de är kräk nog att skicka in till UC på skulder som reglerats till 80-90 % samma halvår!!! som dessutom enbart behövar betalas av med 350 kr/månad.

Någon som vet utsikten för att få bort denna typ av anmärkning. Riktigt irriterande då jag hade varit "ren" i registren i slutet av denna månad annars. Talade med min bank och enligt dem så ha de hänt att folk har fått bort dessa anmärkningar och att denna anmärkning var hård då jag betalat såpass mycket på skulden vid ett tillfälle men kunde valt att betala betala massor av mindre belopp istället.

Kommer ta upp en diskussion med UC igen i veckan. Att sitta med en missbruksregistrering på ett skitlån, på en skitsoffa som krånglat och som dessutom är avbetald och klar är verkligen skit när man samtidigt utan denna anmärkning kunde fått ett riktigt fint bolån med bra ränta. Nu kan man säkert kringå detta med banken ändå men denna anmärkning känns inte korrekt alls.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
alla banker följer det system o lagar som vi har.det är inte uc banker fel utan då får man ta det med politikerna.
det du ev skulle gjort är begära återvinning av anmärkningen.men det ör försent.åtetvinning skall göras omg inom 1 månad efter man fått anm.du kommer inte få bort denna om du ringer.tyvärr.utan det är återvinning man skall göra.och fäljer man inte avb så får man mussbrukad kredit för du har misskött avb.
spelar ingen roll heller att du betalat in massa pengar.du har legat efter.och missbrukad kredit kan man få innan inkasso.beror på hur många ggr banken försökt få kontakt ellet skickat påminellser.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Man kan inte begära återvinning på en missbrukskreditering. Detta är UC anslutna bankers egna register. Då alla seriösa banker men bra bolåneränta har UC så blir detta ett problem. Det du tänker på är utslag från kronkalle och återvinning av tingsrätten. I andra register har jag väldigt bra scoring pga att de inte kan se denna anmärkning. Denna form anmärkning kan UC's anslutna medlemmar tilldela sina kunder helt utan statens godkännande. Efter snabb koll så är tidigare borttagna missbruksregistreringar tagna efter enskilda beslut hos UC. Lite godtyckligt kan tyckas. Rent teknisk kan du tillskillnad från en vanlig anmärkning få den trots att du får rätt i tingsrätten.

Det som skall tilläggas är att det man valde att missbruksregistrera mig för var räntor! Den summa som jag betalade in 2-3 månader innan var den summa som resurs själva gav mig någon vecka innan jag betalade. (Betalade med hjälp av banklån flera blankolån).

Kommer att ringa UC på måndag. Återkommer med info angående detta. Kan kanske hjälpa någon annan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp