• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kronofogden har ringt om ansökan

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Nej, dom utmätte inte bilen på plats då jag hade giltig orsak att jag måste kunna ta mig från punkt a till punkt b. Bilens värde låg väl kanske i riskzonen men då frugan står på bilen och jag är en ganska känd pendlare på nätterna och dom vet vem jag är så lägger dom väl inte något större arbete i bilen (att låta mig ställa bilen och sedan ska jag gå tre mil eller ta mig hem). Har också tre nära barndomsvänner som arbetar som polis i mitt distrikt och de känner alla till min situation. När jag nu senast blev stoppad så bad jag dom att lägga en anteckning i systemet att "bilen står på x fru men gubben kör den till och från arbete".

Sen har kfm utmätningar av fordon och andra tillgångar på sträckan jag kör då mycket narkotika transporteras på sträckan men endast i norrgående riktning och detta sker dagtid (jag kör i södergående riktning på dagtid och hamnar därför aldrig i dessa kontroller).
Nej, dom utmätte inte bilen pga att du har skuldsanering.
Det fanns noll procents risk att dom skulle ta den.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Nej, dom utmätte inte bilen pga att du har skuldsanering, inte nån giltig orsak.

Ja jo men kan dom ändå inte utmäta bilen eftersom jag är gift och min frus inkomst är inräknad på min sanering? Då måste dom väl ändå kunna be mig att ställa bilen och sedan får jag bara gå tre mil :facejoy: Men som sagt och som jag skrev ovan, dom utmäter inte bilen eftersom den står på min fru och jag behöver bilen för att kunna ta mig till och från jobbet. Hade jag däremot kört en V60 värt 400 tusen och den hade stått på mig,ja jävlar då hade jag inte fått haft den länge tror jag ;)
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Ja jo men kan dom ändå inte utmäta bilen eftersom jag är gift och min frus inkomst är inräknad på min sanering? Då måste dom väl ändå kunna be mig att ställa bilen och sedan får jag bara gå tre mil :facejoy: Men som sagt och som jag skrev ovan, dom utmäter inte bilen eftersom den står på min fru och jag behöver bilen för att kunna ta mig till och från jobbet. Hade jag däremot kört en V60 värt 400 tusen och den hade stått på mig,ja jävlar då hade jag inte fått haft den länge tror jag ;)
Som sagt inget utmäts under sanering…
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Ja jo men kan dom ändå inte utmäta bilen eftersom jag är gift och min frus inkomst är inräknad på min sanering? Då måste dom väl ändå kunna be mig att ställa bilen och sedan får jag bara gå tre mil :facejoy: Men som sagt och som jag skrev ovan, dom utmäter inte bilen eftersom den står på min fru och jag behöver bilen för att kunna ta mig till och från jobbet. Hade jag däremot kört en V60 värt 400 tusen och den hade stått på mig,ja jävlar då hade jag inte fått haft den länge tror jag ;)
Dm hade ff inte kunnat utmäta bilen.
Skilj på utmätning och skuldsanering.
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Men borgenärerna kan väl ompröva då det kommer upp en bil för 600k?
Det är en annan fråga.
Om borgenärerna, av någon anledning, får reda på att du äger en bil med högt värde kan dom begära omprövning men bilen kan aldrig utmätas vilket var frågan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp