• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kronofogden: ”Skulderna ökar med 50 miljoner om dagen”

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bud

V.I.P
Poäng: 246
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
87
Poäng
246
Ja, det är gammalt men nu finns det i hela Sverige och har utvecklats enormt. Trafiknämnden beslutade först i dec 2023 att avveckla Betala P
 

FunderligFinurlare

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
5 Augusti 2024
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
35
Poäng
146
Kan inte större ansvar läggas på de som äger skulderna att driva in? Jag tänker på de nästan 90 miljarder i enskilda mål - företag måste väl stå för de faktiska kostnaderna vad avser indrivning och inte bara de 600 kr eller vad det kostar per år att ha ett ärende aktivt hos Kroni$?
 

FunderligFinurlare

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
5 Augusti 2024
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
35
Poäng
146
Skulder ska självklart betalas, det är grundregeln. Men kanske ska inte så
mycket av statens medel gå till att jaga att någon inte betalat 600 kr till Klarna för ett par jeans och några söta toppar.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
42% rubbat.
Vad har hänt med våra svenska elever?

"Särskils rättsverkan" vad kan det vara?

Men snyggt excel dokument men dock tråkiga nyheter att höra om.

Inte minst 10% ökning brottsofferfonden.

Oftast är det förverkande av brottsvinster
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Kan inte större ansvar läggas på de som äger skulderna att driva in? Jag tänker på de nästan 90 miljarder i enskilda mål - företag måste väl stå för de faktiska kostnaderna vad avser indrivning och inte bara de 600 kr eller vad det kostar per år att ha ett ärende aktivt hos Kroni$?

Har för mig att de avgifter kfm tar in är mer än de anslag kfm får för verksamheten
 

FunderligFinurlare

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
5 Augusti 2024
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
35
Poäng
146
Har för mig att de avgifter kfm tar in är mer än de anslag kfm får för verksamheten
Det är säkert rätt, låter rimligt, men visar inte det att det ändå är för billigt (i kontext att minska belastningen på £ronis), för avgifterna är väl i proportion till antal olika mål?
 

gregersboda

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
7 Augusti 2012
Meddelanden
205
Mottagna reaktioner
93
Poäng
257
herregud fortsätter det här kommer dom hemlösa öka enormt. Något måste till från regeringen att stoppa det här . Är så otroligt glad att jag lyckades ta mig från fogden . Men lider så med er som är där
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 320
Mottagna reaktioner
1 356
Poäng
997
Kan inte större ansvar läggas på de som äger skulderna att driva in? Jag tänker på de nästan 90 miljarder i enskilda mål - företag måste väl stå för de faktiska kostnaderna vad avser indrivning och inte bara de 600 kr eller vad det kostar per år att ha ett ärende aktivt hos Kroni$?

Instämmer helt. Idag är det i princip riskfritt att erbjuda lån och krediter i Sverige, det är bara be kfm driva in pengarna utan några större insatser. Det borde åläggas ett mycket större ansvar på de som lånar ut, och har de lånat ut till personer med betalningsproblematik bör det även kosta långivarna att driva in skulderna, t ex att de måste ta alla avgifter till kfm. Enda sättet att få reda i den soppa och det fördärv som pågår - där många livsöden förstörs på grund av sjukdomar/beroenden.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Nu vet jag inte hur många av skulderna som handlar om spelberoende (har själv aldrig spelat), men man tycker ju att spelbolagen borde vara med och betala. Man kan ju också börja med att förbjuda all spelreklam som verkligen avlöser varandra i rutan. Skäms på alla kändisar som gör spelreklam!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp