Hem
Forum
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Nytt i forumet
Populära trådar
Bästa Samlingslån
Lånforums guide Samlingslån
Logga in
Registrera
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara titlar
Av:
Nya inlägg
Bokmärken
Sök forum
Meny
Logga in
Registrera
Navigering
Installera vår App!
Installera
Fler alternativ
Kontakta oss
Stäng Meny
Senaste inlägg
Populära trådar
Bästa samlingslån
Bästa Sms-lån
Bästa Lån utan UC
Lånforums guide Samlingslån
Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet:
Skriv under här
.
Lånforum.se rekommenderar
1.
Zmarta
- Forumets favorit
2.
Lendo
- Ett bra alternativ
3.
Compricer
- Jämför lån (ny)
4.
Klaralån
- Lån utan UC
5.
Merax
- Lån utan UC, pengar via Swish
6.
Ferratum
- Lån utan UC
7.
Credifi
- Lån utan UC
8.
Brixo
- Lån utan UC
9.
Nstart
- Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10.
Brixo Privatlån (ny)
- Ingen UC
11.
Binly
- Lån utan UC
Visa ränteexempel
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Konsekvenserna av spelande och skulder
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LånaUtanPapper" data-source="post: 392360" data-attributes="member: 3402"><p>Kan rekommendera att skriva till alla banker om en permanent spärr.</p><p></p><p>Mailadresser Lån (<strong>Rensat dom som är nerlagda, har kvar dom som har "pausat" utlåning med aktiva mailadresser</strong>"):</p><p></p><p>Mottagare (Bara att klistra in alla nedan i ett nytt mail under mottagare alternativ "Hemlig Kopia" på gmail om du inte vill att andra banker ska se vart du skickar):</p><p></p><p><a href="mailto:kundservice@ferratumbank.se">kundservice@ferratumbank.se</a></p><p><a href="mailto:info@lumify.se">info@lumify.se</a></p><p><a href="mailto:info@credifi.se">info@credifi.se</a></p><p><a href="mailto:info@binly.se">info@binly.se</a></p><p><a href="mailto:info@gfmoney.se">info@gfmoney.se</a></p><p><a href="mailto:info@happycash.se">info@happycash.se</a></p><p><a href="mailto:kundservice@holmbank.se">kundservice@holmbank.se</a></p><p><a href="mailto:hello@getdivide.se">hello@getdivide.se</a></p><p><a href="mailto:info@forskottslon.se">info@forskottslon.se</a></p><p><a href="mailto:info@flexkontot.se">info@flexkontot.se</a></p><p><a href="mailto:kundtjanst@flexlimit.se">kundtjanst@flexlimit.se</a></p><p><a href="mailto:kundtjanst@meddelandelan.se">kundtjanst@meddelandelan.se</a></p><p><a href="mailto:kundtjanst@natlan.se">kundtjanst@natlan.se</a></p><p>ku<a href="mailto:Kundtjanst@saldo.com">ndtjanst@saldo.com</a></p><p><a href="mailto:info@lenpals.com">info@lenpals.com</a></p><p><a href="mailto:info@klicklan.se">info@klicklan.se</a></p><p><a href="mailto:info@mobillan.se">info@mobillan.se</a></p><p><a href="mailto:info@flexkontot.se">info@flexkontot.se</a></p><p><a href="mailto:info@brixo.se">info@brixo.se</a></p><p><a href="mailto:info@kontantfinans.se">info@kontantfinans.se</a></p><p><a href="mailto:info@expresskredit.se">info@expresskredit.se</a></p><p><a href="mailto:kontakt@extralanet.se">kontakt@extralanet.se</a></p><p><a href="mailto:hello@pjum.com">hello@pjum.com</a></p><p><a href="mailto:info@loanstep.se">info@loanstep.se</a></p><p><a href="mailto:info@loanify.se">info@loanify.se</a></p><p><a href="mailto:info@lanbutiken.se">info@lanbutiken.se</a></p><p><a href="mailto:kundservice@everydayplus.se">kundservice@everydayplus.se</a></p><p><a href="mailto:kundservice@oprprivatlan.se">kundservice@oprprivatlan.se</a></p><p><a href="mailto:hello@anyfin.com">hello@anyfin.com</a></p><p><a href="mailto:support@vivus.se">support@vivus.se</a></p><p><a href="mailto:info@onea.se">info@onea.se</a></p><p><a href="mailto:info@viaconto.se">info@viaconto.se</a></p><p><a href="mailto:kundtjanst@banky.se">kundtjanst@banky.se</a></p><p><a href="mailto:info@thorn.se">info@thorn.se</a></p><p><a href="mailto:sveadirekt@svea.com">sveadirekt@svea.com</a></p><p><a href="mailto:info@nstart.com">info@nstart.com</a></p><p><a href="mailto:kundservice@bluestep.se">kundservice@bluestep.se</a></p><p><a href="mailto:avidakredit@avida.se">avidakredit@avida.se</a></p><p><a href="mailto:kundtjanst@creditstar.se">kundtjanst@creditstar.se</a></p><p><a href="mailto:hello@billender.com">hello@billender.com</a></p><p><a href="mailto:info@minifinans.se">info@minifinans.se</a></p><p><a href="mailto:info@bliq.tech">info@bliq.tech</a></p><p><a href="mailto:info@snabbfinans.se">info@snabbfinans.se</a></p><p><a href="mailto:info@merax.se">info@merax.se</a></p><p><a href="mailto:info@slantar.nu">info@slantar.nu</a></p><p><a href="mailto:info@pluskan.se">info@pluskan.se</a></p><p><a href="mailto:info@untiegroup.se">info@untiegroup.se</a></p><p><a href="mailto:kundtjanst@monefit.se">kundtjanst@monefit.se</a></p><p><a href="mailto:kundtjanst@risicum.se">kundtjanst@risicum.se</a></p><p><a href="mailto:info@primalcapital.se">info@primalcapital.se</a></p><p><a href="mailto:kontakt@profilkredit.se">kontakt@profilkredit.se</a></p><p><a href="mailto:info@leasy.se">info@leasy.se</a></p><p><a href="mailto:info@smspengar.nu">info@smspengar.nu</a></p><p><a href="mailto:hello@getpfc.com">hello@getpfc.com</a></p><p><a href="mailto:info@cashbuddy.se">info@cashbuddy.se</a></p><p><a href="mailto:info@goodcash.se">info@goodcash.se</a></p><p><a href="mailto:kundtjanst@credigo.se">kundtjanst@credigo.se</a></p><p><a href="mailto:kundtjanst@easycredit.se">kundtjanst@easycredit.se</a></p><p><a href="mailto:kundtjanst@credway.se">kundtjanst@credway.se</a></p><p><a href="mailto:hej@northmill.se">hej@northmill.se</a></p><p><a href="mailto:kundservice@fairlo.se">kundservice@fairlo.se</a></p><p><a href="mailto:kundservice@ncfinance.se">kundservice@ncfinance.se</a></p><p><a href="mailto:info@sefina.se">info@sefina.se</a></p><p><a href="mailto:info@daypay.se">info@daypay.se</a></p><p><a href="mailto:info@wastgotafinans.se">info@wastgotafinans.se</a></p><p><a href="mailto:support@rocker.com">support@rocker.com</a></p><p><a href="mailto:kundservice@facitbank.se">kundservice@facitbank.se</a></p><p>info@<a href="https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9008" target="_blank">säkerfinans.se</a></p><p></p><p></p><p>Rubrik: Spelberoende - Permanent spärra personnummer för framtida lån & krediter</p><p></p><p></p><p>Hejsan,</p><p></p><p>Jag har haft ett grovt spelberoende där jag har lånat mer pengar än jag kan betala till att spela bort pengar.</p><p>Jag har även slutat spela, men fått återfall - åter om lånade pengar. Jag har nu bestämt att ta tag i mina problem.</p><p></p><p>Därför så är mitt krav att mitt personnummer ska vara <strong><u>permanent</u></strong> spärrat i ert systemet för framtida lån. Både hos Er och eventuella systersidor/samarbetspartner/bolag i koncernen. Permanenta spärren gäller för alla finansiella produkter som lån, krediter, smslån och andra produkter som genererar en faktura. Men även all form av reklam via SMS, Telefon, Email, Post. Jag använder även lagen om GDPR och ni får inte sälja vidare mina uppgifter eller data till andra bolag.</p><p></p><p>Jag skriver detta mail till alla banker: För min egen skull då jag inte kan hantera lån, men också för Er skull. Lånar ni ut pengar till mig i framtiden är det väldigt osäkert om ni någonsin får igen några pengar. Skuldsätter jag mig mer kommer jag förmodligen inte kunna betala.</p><p></p><p>Permanenta spärren är beslutad och skall börja gälla med omedelbar verkan utan frågan (oavsett om jag är kund, har varit kund eller aldrig varit kund, i förebyggande syfte). Detta bekräftar jag nedan med mina uppgifter:</p><p></p><p>Namn:</p><p>Personnummer:</p><p>Telefonnummer:</p><p>Email:</p><p></p><p></p><p>Jag har inget emot Er i säg. Men vill ändå förklara situationen i starkaste ordalag så att det aldrig kan ske ett misstag och vara säker på att spärren verkligen gäller.</p><p></p><p>Vänligen återkom vändande med en kort bekräftelse på att spärren är aktiv för all framtid.</p><p></p><p>Allt gott!</p><p></p><p>Med Vänlig Hälsning,</p><p>Namn Efternamn</p><p></p><p></p><p>Utöver "spelpaus" på maxtid så kan du göra exakt likadant även till alla spelbolag. Bara att du får lägga ner ett par timmar på att surfa in på alla spelsidor och hitta kundservice mailadressen. Att samla mailadresser i 2-3 timmar och skicka iväg ett mail med liknande mall som ovan om permanent spärr för all framtid är en billig garanti för att du inte kan spela igen. Det kan du göra i omgångar också. Säga att idag tar jag och mailar 50 största. En annan dag tar jag dom 50 största sidorna med koncern som jag inte tog i första vändan. Sen 50 till etc. När du kommer upp i 100-150 sidor så ska du se att det snabbt börjar ta slut, även om det känns som det finns oändligt med sidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LånaUtanPapper, post: 392360, member: 3402"] Kan rekommendera att skriva till alla banker om en permanent spärr. Mailadresser Lån ([B]Rensat dom som är nerlagda, har kvar dom som har "pausat" utlåning med aktiva mailadresser[/B]"): Mottagare (Bara att klistra in alla nedan i ett nytt mail under mottagare alternativ "Hemlig Kopia" på gmail om du inte vill att andra banker ska se vart du skickar): [EMAIL]kundservice@ferratumbank.se[/EMAIL] [EMAIL]info@lumify.se[/EMAIL] [EMAIL]info@credifi.se[/EMAIL] [EMAIL]info@binly.se[/EMAIL] [EMAIL]info@gfmoney.se[/EMAIL] [EMAIL]info@happycash.se[/EMAIL] [EMAIL]kundservice@holmbank.se[/EMAIL] [EMAIL]hello@getdivide.se[/EMAIL] [EMAIL]info@forskottslon.se[/EMAIL] [EMAIL]info@flexkontot.se[/EMAIL] [EMAIL]kundtjanst@flexlimit.se[/EMAIL] [EMAIL]kundtjanst@meddelandelan.se[/EMAIL] [EMAIL]kundtjanst@natlan.se[/EMAIL] ku[EMAIL='Kundtjanst@saldo.com']ndtjanst@saldo.com[/EMAIL] [EMAIL]info@lenpals.com[/EMAIL] [EMAIL]info@klicklan.se[/EMAIL] [EMAIL]info@mobillan.se[/EMAIL] [EMAIL]info@flexkontot.se[/EMAIL] [EMAIL]info@brixo.se[/EMAIL] [EMAIL]info@kontantfinans.se[/EMAIL] [EMAIL]info@expresskredit.se[/EMAIL] [EMAIL]kontakt@extralanet.se[/EMAIL] [EMAIL]hello@pjum.com[/EMAIL] [EMAIL]info@loanstep.se[/EMAIL] [EMAIL]info@loanify.se[/EMAIL] [EMAIL]info@lanbutiken.se[/EMAIL] [EMAIL]kundservice@everydayplus.se[/EMAIL] [EMAIL]kundservice@oprprivatlan.se[/EMAIL] [EMAIL]hello@anyfin.com[/EMAIL] [EMAIL]support@vivus.se[/EMAIL] [EMAIL]info@onea.se[/EMAIL] [EMAIL]info@viaconto.se[/EMAIL] [EMAIL]kundtjanst@banky.se[/EMAIL] [EMAIL]info@thorn.se[/EMAIL] [EMAIL]sveadirekt@svea.com[/EMAIL] [EMAIL]info@nstart.com[/EMAIL] [EMAIL]kundservice@bluestep.se[/EMAIL] [EMAIL]avidakredit@avida.se[/EMAIL] [EMAIL]kundtjanst@creditstar.se[/EMAIL] [EMAIL]hello@billender.com[/EMAIL] [EMAIL]info@minifinans.se[/EMAIL] [EMAIL]info@bliq.tech[/EMAIL] [EMAIL]info@snabbfinans.se[/EMAIL] [EMAIL]info@merax.se[/EMAIL] [EMAIL]info@slantar.nu[/EMAIL] [EMAIL]info@pluskan.se[/EMAIL] [EMAIL]info@untiegroup.se[/EMAIL] [EMAIL]kundtjanst@monefit.se[/EMAIL] [EMAIL]kundtjanst@risicum.se[/EMAIL] [EMAIL]info@primalcapital.se[/EMAIL] [EMAIL]kontakt@profilkredit.se[/EMAIL] [EMAIL]info@leasy.se[/EMAIL] [EMAIL]info@smspengar.nu[/EMAIL] [EMAIL]hello@getpfc.com[/EMAIL] [EMAIL]info@cashbuddy.se[/EMAIL] [EMAIL]info@goodcash.se[/EMAIL] [EMAIL]kundtjanst@credigo.se[/EMAIL] [EMAIL]kundtjanst@easycredit.se[/EMAIL] [EMAIL]kundtjanst@credway.se[/EMAIL] [EMAIL]hej@northmill.se[/EMAIL] [EMAIL]kundservice@fairlo.se[/EMAIL] [EMAIL]kundservice@ncfinance.se[/EMAIL] [EMAIL]info@sefina.se[/EMAIL] [EMAIL]info@daypay.se[/EMAIL] [EMAIL]info@wastgotafinans.se[/EMAIL] [EMAIL]support@rocker.com[/EMAIL] [EMAIL]kundservice@facitbank.se[/EMAIL] info@[URL='https://www.xn--lnforum-exa.se/besok/9008']säkerfinans.se[/URL] Rubrik: Spelberoende - Permanent spärra personnummer för framtida lån & krediter Hejsan, Jag har haft ett grovt spelberoende där jag har lånat mer pengar än jag kan betala till att spela bort pengar. Jag har även slutat spela, men fått återfall - åter om lånade pengar. Jag har nu bestämt att ta tag i mina problem. Därför så är mitt krav att mitt personnummer ska vara [B][U]permanent[/U][/B] spärrat i ert systemet för framtida lån. Både hos Er och eventuella systersidor/samarbetspartner/bolag i koncernen. Permanenta spärren gäller för alla finansiella produkter som lån, krediter, smslån och andra produkter som genererar en faktura. Men även all form av reklam via SMS, Telefon, Email, Post. Jag använder även lagen om GDPR och ni får inte sälja vidare mina uppgifter eller data till andra bolag. Jag skriver detta mail till alla banker: För min egen skull då jag inte kan hantera lån, men också för Er skull. Lånar ni ut pengar till mig i framtiden är det väldigt osäkert om ni någonsin får igen några pengar. Skuldsätter jag mig mer kommer jag förmodligen inte kunna betala. Permanenta spärren är beslutad och skall börja gälla med omedelbar verkan utan frågan (oavsett om jag är kund, har varit kund eller aldrig varit kund, i förebyggande syfte). Detta bekräftar jag nedan med mina uppgifter: Namn: Personnummer: Telefonnummer: Email: Jag har inget emot Er i säg. Men vill ändå förklara situationen i starkaste ordalag så att det aldrig kan ske ett misstag och vara säker på att spärren verkligen gäller. Vänligen återkom vändande med en kort bekräftelse på att spärren är aktiv för all framtid. Allt gott! Med Vänlig Hälsning, Namn Efternamn Utöver "spelpaus" på maxtid så kan du göra exakt likadant även till alla spelbolag. Bara att du får lägga ner ett par timmar på att surfa in på alla spelsidor och hitta kundservice mailadressen. Att samla mailadresser i 2-3 timmar och skicka iväg ett mail med liknande mall som ovan om permanent spärr för all framtid är en billig garanti för att du inte kan spela igen. Det kan du göra i omgångar också. Säga att idag tar jag och mailar 50 största. En annan dag tar jag dom 50 största sidorna med koncern som jag inte tog i första vändan. Sen 50 till etc. När du kommer upp i 100-150 sidor så ska du se att det snabbt börjar ta slut, även om det känns som det finns oändligt med sidor. [/QUOTE]
Verifiering
Klassisk svensk soppa som är gul och brukar vara populär inom militären...
Skicka svar
Hem
Forum
Övrigt
Fritt
Konsekvenserna av spelande och skulder
Topp