• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kan jag få ta ett till lån?

JohannaJo

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
29 Augusti 2022
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Hej!
Jag ansökte förra veckan om ett samlingslån och fick igenom ett lån från SEB På 290.000.
Nu har min bil helt gett upp och jag behöver ta ett lån på ca 60.000 för att köpa en ny bil.
Kommer jag få låneerbjudande trots att jag tog ett annat lån förra veckan? Min ekonomi har ju bli blivit bättre men dom kanske inte ser det så då det bara är en vecka sen jag samlade lånen.
Vad tror ni?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Hej!
Jag ansökte förra veckan om ett samlingslån och fick igenom ett lån från SEB På 290.000.
Nu har min bil helt gett upp och jag behöver ta ett lån på ca 60.000 för att köpa en ny bil.
Kommer jag få låneerbjudande trots att jag tog ett annat lån förra veckan? Min ekonomi har ju bli blivit bättre men dom kanske inte ser det så då det bara är en vecka sen jag samlade lånen.
Vad tror ni?
Köp en billigare bil är mitt råd.
 

Petnas

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
4 Januari 2022
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
223
Poäng
407
Kan du sälja den defekta bilen? Min bil rasade p.g.a motorfel och kunde sälja den defekt och i befintligt skick på nätet till en bilfirma. Fick drygt 20 000 kr för bilen. De hämtade bilen på verkstaden, skickade över pengarna till ett av mina bankkonton. När jag hade pengarna fotade jag ägarbeviset, (den gula delen) och skickade fotot på sms till köparen på bilfirman som ordnade ägarbytet digitalt samma dag. Riktigt smidigt gick det. Bilfirman heter "Defekta bilar".
 

Petnas

Kunnig medlem
Poäng: 407
Blev medlem
4 Januari 2022
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
223
Poäng
407
Kanske lättast att kontakta SEB och berätta vad som hänt med din bil och om de kan utöka ditt nytagna, befintliga lån hos dem?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 948
Mottagna reaktioner
13 597
Poäng
10 387
När du fick lånet hos SEB kollade dem dina transaktioner?
Nu gör du det igen, aktiverar trådar som det varit tyst i länge...
Frågeställaren var online september förra året senast.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp