• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jojjes väg till att bli skuldfritt med löneutmätningen

Fiskmås

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
1 Augusti 2023
Meddelanden
201
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Inte dyrbara saker utan ett bord jag har fått ärva. Inte värd många hundralappar. För mig är det fint och dyrbar eftersom det är det enda jag har fått ärva efter min mor.
hon har dem sålänge eftersom hon behövde ett bord.
så nej, inget jag har gömt undan.
och skulle de fråga så är det bara att förklara
Tror inte KF skulle släpa med sig ett bord värt några hundralappar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jojje2356

Viktig medlem
Poäng: 286
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
104
Poäng
286
Jag misstänker att Jojje missleder oss ang. bordets värde här i tråden
Verkligen inte. Men du får tro vad du vill. Med tanke på att kfm kan ta vad som helst som har värde så vill jag inte blir av med den eller går sönder. Har småbarn hemma som är lite oförsiktig så vill inte bli av med den eller gå sönder.
sen behöver min svärmor ett bord för sina egna finsaker. Så bara bra att den kan stå där.
Men orkar inte förklara för såna som du som ska dra oriktiga slutsatser
 

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
582
Mottagna reaktioner
310
Poäng
487
Spelar väl ingen roll om bordet är värt 10kr eller 10000kr. Jojje jobbar ju på att betala skulderna. Behöver inte förklara någonting
 

Jojje2356

Viktig medlem
Poäng: 286
Blev medlem
20 November 2023
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
104
Poäng
286
Idag har kfm varit på besök. Jag tog rådet och välkomnande dem med kaffe. De satt ner och vi gick igenom hur skulderna har uppkommit och vad vi har gjort. De skrev att vi inte har några tillgångar som kan utmätas.
Det som blev extra positivt att de tyckte inte vi skulle flytta bara för vi har högre hyra. De inser också att vi skulle få extra kostnader för pendling samt att det är otroligt svårt att hitta boende med skulder.
Så nu är detta avklarad och vi har de närmsta 6 åren med löneutmätningen att ta oss igenom.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp