• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

KalleSpelare

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
2 December 2021
Meddelanden
529
Mottagna reaktioner
240
Poäng
417
Varje överklagan är ju en prövning i en annan instans, skulle en handläggare få alla beslut återredovisade från tingsrätten är det en indikation på att den inte fattar rätt beslut.
Helt med på det. Nu tänker jag på Ansökningar och inte överklaganden.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 078
Mottagna reaktioner
1 970
Poäng
1 307
Helt med på det. Nu tänker jag på Ansökningar och inte överklaganden.
Garanterat finns någon formel för att beräkna kvalificerad insolvens. Skäligheten lär det också finnas typexempel på vad som inte gör att detta uppfylls.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Har dom som sitter som handläggare på skusan någon "lathund" de måste gå efter också samt att de blir inspekterade med stickprov titt som tätt eller har dom "Fira-händer" mer eller mindre? Dvs, vissa kanske faller väl ut på personligt brev (vilket jag inte tror) och kan då åsidosätta saker som hänt för att de kommit dit eller är det strikt på att "Det här och det här måste uppfyllas och därefter får varje enskild handläggare fatta eget beslut"?

Dom har väl någon internutbildning, tror dom har en del möten där dom diskuterar ärenden som det är oklart med.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Utveckla gärna ditt resonemang om att vissa nog aldrig kommer uppfylla skäligheten. Har du några exempel på detta?

Jag har utvecklat det tidigare, jag vet inte om det känns så nödvändigt igen. Det är ju inte jättesvårt att tänka fram några situationer där det inte blir skäligt.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Jag har utvecklat det tidigare, jag vet inte om det känns så nödvändigt igen. Det är ju inte jättesvårt att tänka fram några situationer där det inte blir skäligt.
Du behöver naturligtvis inte svara på min frågeställning -och du behöver lika lite ge ett drygt och otrevligt svar tillbaka.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Du behöver naturligtvis inte svara på min frågeställning -och du behöver lika lite ge ett drygt och otrevligt svar tillbaka.
Har inte gett ett otrevligt eller drygt svar. Du får tänka in lite smileys och sånt så verkar det roligare.
Kommer du på någon situation?

Han som körde lastbil på Drottninggatan, när han kommer ut lär skulderna vara stora, och behovet av ekonomisk rehabilitering stor. Skäligt blir det nog aldrig.

Att fortsätta begå brott är en annan sak, särskilt om det är bedrägerier. Jättejobbigt med flera miljoner i skadestånd och flera hundra borgenärer, jättestort behov av att komma på fötter ekonomiskt.
Skäligt blir det aldrig.

Att sätta sig på tvären och inte vilja betala skulder och systematiskt byta jobb eller gå upp och ner i tjänst fram och tillbaka för att då behålla så mycket som möjligt/hela lönen innebär säkert jättestor påfrestning och man har nog ett stort behov av att slippa skulderna.
Skäligt blir det aldrig

Kan nog klämma fram fler också som är ganska uppenbart oskäligt att ge skuldsanering.
Och ja. Ärenden av den här karaktären finns absolut. Han med lastbilen vet jag inte, men andra dömd för mord osv söker skuldsanering lite nu och då.
 

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
476
Mottagna reaktioner
290
Poäng
437
Trodde att pågående lånande för att fortsätta spel och/eller att fortsätta "gambla" på börsen var högt uppe på den listan.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp