• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
jag har extremt många lån listan är många sidor ... Säker på att det är flera jag missat jag tappade räkningen när jag började närma mig 2 mille
Mejla dom och säg att du har inledande och då får dom ansöka om att få ingå i din sanering om de inte ingår. Bättre nu än efter beslut innan den vunnit laga kraft
2 miljoner, får man vara nyfiken och fråga hur dina skulder uppkommit ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jeni

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
7 Januari 2023
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
87
Poäng
236
Mycket märkligt och du är säker på att de skulderna är med på betalplanen så att du inte har fler hos samma bolag ?
AHHH smart det tänkte jag inte på, kan absolut vara så att jag har fler hos samma bolag, Jag har tappat kontrollen att hålla reda på Tack så är det nog
 

Jeni

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
7 Januari 2023
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
87
Poäng
236
Mejla dom och säg att du har inledande och då får dom ansöka om att få ingå i din sanering om de inte ingår. Bättre nu än efter beslut innan den vunnit laga kraft
2 miljoner, får man vara nyfiken och fråga hur dina skulder uppkommit ?
Japp brutalt våldtagen av speldjävulen, dem som inte tror han finns har så fel..
Började med nån hundralapp vann mycket i början sen gick det neråt men kunde inte sluta spela.. Först spelade man för kul sen för att man vann och sen jakten på att vinna tillbaka förlusterna..
Hade god inkomst vilket gjorde att jag kunde dölja det tills dagen kom och jag hade bränt allt och mina fasta månadskostnader låg där 10 gr min inkomst minst.. Spel har alltid funnits i min familj men inte på denna nivån.. Jag blev expert på att ljuga och dölja förminska mitt spelande hemskt var det.
Försökte samla i olika samlingslån höll på länge med det men så fort jag löst lånen nyttjade jag dem igen och skuldberget växte .
Jag tog inte tag i huvudproblemet i tid dvs spelandet.. Det är svårt att beskriva har nästan minnesluckor tappade kontrollen helt fullständigt.
Från att aldrig varit sen med en räkning... En hög inkomst var ingen fördel heller precis tvärtom eftersom jag beviljades lån efter lån på löpande band.

Pusslandet var ett heltidsjobb tog all min vakna tid hade dessutom en chefsposition personalansvar för flera hundra medarbetare jobbade mer en heltid och ensam med 2 barn spelade teater varje dag. Jag gav upp först den dagen jag inte kunde hitta ett lån jag inte redan hade typ.Bestämde mig för att åka och köpa allt barnen ville ha en sista gång pga ångesten.. Sen släppte jag allt och ringde en beroendemottagning jag var helt enkelt slutkörd på alla plan orkade inte leva typ. När första löneutmätningen väl startade var det en enorm lättnad kände mig som pånytt född. Haft utmätning 4 år fram tills jag fick inledande i november

Får jag inte igenom min skusan är jag iallafall tacksam att jag lever har friska barn och är spelfri Ber varje dag att spelreklamerna ska förbjudas helt och hållet och mår illa varje gång jag ser en känd person medverka i reklamkampanjerna.. Spel dödar precis som droger och alkohol hoppas på totalförbud inom inom snar framtid ..
 

AnneLie

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
5 December 2019
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
11
Poäng
72
Har läst nånstans men hittar inte , hur ska man göra om man har olika ob varje månad men en fast månadslön, vid skuldsanering... om man lämnar för låg inkomst endast månadslönen ,vad händer då...
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Har läst nånstans men hittar inte , hur ska man göra om man har olika ob varje månad men en fast månadslön, vid skuldsanering... om man lämnar för låg inkomst endast månadslönen ,vad händer då...
Man tar deklarerad årsinkomst o delar på 12 så får du en snittinkomst.
Jag jobbar själv i vården m varierande ob och gjorde precis så.
Att lämna för låg inkomst kan leda till avslag.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Japp brutalt våldtagen av speldjävulen, dem som inte tror han finns har så fel..
Började med nån hundralapp vann mycket i början sen gick det neråt men kunde inte sluta spela.. Först spelade man för kul sen för att man vann och sen jakten på att vinna tillbaka förlusterna..
Hade god inkomst vilket gjorde att jag kunde dölja det tills dagen kom och jag hade bränt allt och mina fasta månadskostnader låg där 10 gr min inkomst minst.. Spel har alltid funnits i min familj men inte på denna nivån.. Jag blev expert på att ljuga och dölja förminska mitt spelande hemskt var det.
Försökte samla i olika samlingslån höll på länge med det men så fort jag löst lånen nyttjade jag dem igen och skuldberget växte .
Jag tog inte tag i huvudproblemet i tid dvs spelandet.. Det är svårt att beskriva har nästan minnesluckor tappade kontrollen helt fullständigt.
Från att aldrig varit sen med en räkning... En hög inkomst var ingen fördel heller precis tvärtom eftersom jag beviljades lån efter lån på löpande band.

Pusslandet var ett heltidsjobb tog all min vakna tid hade dessutom en chefsposition personalansvar för flera hundra medarbetare jobbade mer en heltid och ensam med 2 barn spelade teater varje dag. Jag gav upp först den dagen jag inte kunde hitta ett lån jag inte redan hade typ.Bestämde mig för att åka och köpa allt barnen ville ha en sista gång pga ångesten.. Sen släppte jag allt och ringde en beroendemottagning jag var helt enkelt slutkörd på alla plan orkade inte leva typ. När första löneutmätningen väl startade var det en enorm lättnad kände mig som pånytt född. Haft utmätning 4 år fram tills jag fick inledande i november

Får jag inte igenom min skusan är jag iallafall tacksam att jag lever har friska barn och är spelfri Ber varje dag att spelreklamerna ska förbjudas helt och hållet och mår illa varje gång jag ser en känd person medverka i reklamkampanjerna.. Spel dödar precis som droger och alkohol hoppas på totalförbud inom inom snar framtid ..
Jag vet att speldjävulen finns då min fd sambo hade ett spelmissbruk och allt vad det innebär.
Tack för att du delade med dig.
 

Yuplan

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
20 Januari 2023
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Japp brutalt våldtagen av speldjävulen, dem som inte tror han finns har så fel..
Började med nån hundralapp vann mycket i början sen gick det neråt men kunde inte sluta spela.. Först spelade man för kul sen för att man vann och sen jakten på att vinna tillbaka förlusterna..
Hade god inkomst vilket gjorde att jag kunde dölja det tills dagen kom och jag hade bränt allt och mina fasta månadskostnader låg där 10 gr min inkomst minst.. Spel har alltid funnits i min familj men inte på denna nivån.. Jag blev expert på att ljuga och dölja förminska mitt spelande hemskt var det.
Försökte samla i olika samlingslån höll på länge med det men så fort jag löst lånen nyttjade jag dem igen och skuldberget växte .
Jag tog inte tag i huvudproblemet i tid dvs spelandet.. Det är svårt att beskriva har nästan minnesluckor tappade kontrollen helt fullständigt.
Från att aldrig varit sen med en räkning... En hög inkomst var ingen fördel heller precis tvärtom eftersom jag beviljades lån efter lån på löpande band.

Pusslandet var ett heltidsjobb tog all min vakna tid hade dessutom en chefsposition personalansvar för flera hundra medarbetare jobbade mer en heltid och ensam med 2 barn spelade teater varje dag. Jag gav upp först den dagen jag inte kunde hitta ett lån jag inte redan hade typ.Bestämde mig för att åka och köpa allt barnen ville ha en sista gång pga ångesten.. Sen släppte jag allt och ringde en beroendemottagning jag var helt enkelt slutkörd på alla plan orkade inte leva typ. När första löneutmätningen väl startade var det en enorm lättnad kände mig som pånytt född. Haft utmätning 4 år fram tills jag fick inledande i november

Får jag inte igenom min skusan är jag iallafall tacksam att jag lever har friska barn och är spelfri Ber varje dag att spelreklamerna ska förbjudas helt och hållet och mår illa varje gång jag ser en känd person medverka i reklamkampanjerna.. Spel dödar precis som droger och alkohol hoppas på totalförbud inom inom snar framtid ..
Känner igen mig här. Har försatt mig i cirka 30k skulder sedan ett år och ett halvt tillbaka. Varje månad går nästan hela lönen till att betala igen diverse sms-lån. Jag sa stopp idag och spärrade alla mina spelkonton. Jag undrar hur jag bäst går tillväga för att betala tillbaka det. Ska jag söka hjälp hos exempelvis föräldrarna eller ska jag ansökan om skuldsanering? Den vansinniga räntorna på sms-lånen gör att det tar så lång tid att betala igen beloppen. Första och viktigaste steget blir till att lägga av med spel, och jag har spärrat mig. Men nu blir kruxet hur jag ska planera återbetalningen av alla lånen. Det kommer ta några månader, kanske upp till ett år. Men jag har åtminstone en fast anställning. Så det finns hopp om att betala igen. Vad rekommenderar ni att jag gör. Skapa ett ärende hos kronofogden och försöka betala igen i hemligheten över tid, eller söka hjälp hos anhöriga och låna från dom räntefritt? Det finns en stark känslan av skam och ånger kopplat till detta. Fattar inte hur jag kunde vara så dum, naiv och låta det springa iväg så här. Men jag är fullt villig att ta ansvar nu, sluta spela, och göra rätt för mig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp