• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 517
Mottagna reaktioner
1 021
Poäng
867
Imorgon har 1:a utav 3 veckor gått sedan beslutet om beviljad skuldsanering.

Ni kan tro att man är lagom nervös nu... Kommer bli ohyggligt långa 15-16 dagar till.

Misstänker att det är fredagen nästnästa vecka allt är definitivt i hamn. Vunnit laga kraft osv.

Du ror det i hamn. Helt övertygad. Snart börjar ett nytt liv! :folded: :face3hearts:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Om en aktör överklagar innan beslutet vinner laga kraft - vem får jag då höra ifrån KFM eller Tingsrätten eller vem informerar mig om detta och hur görs det? Telefon? Kivra?

För jag misstänker att min handläggare nu är "klar" med sin del?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Tiden tickar på.... Efter helgen har jag passerat tre veckor. Nervositeten är dock påtaglig är som på nålar just nu faktiskt.
Försöker trösta/lura mig själv med att om någon tänkt överklaga borde man kanske ha gjort det fram tills nu. Jag ringde KFM igår och då var det ingen som hade överklagat. Men visst, det är sommar, juli många har semester man ska inte ropa hej än.

Hur många dagar efter dag 21 tror ni att dom inväntar innan det är helt 100%? För misstänker att dom väntar in postgången 1-2-3 extra dagar.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Tiden tickar på.... Efter helgen har jag passerat tre veckor. Nervositeten är dock påtaglig är som på nålar just nu faktiskt.
Försöker trösta/lura mig själv med att om någon tänkt överklaga borde man kanske ha gjort det fram tills nu. Jag ringde KFM igår och då var det ingen som hade överklagat. Men visst, det är sommar, juli många har semester man ska inte ropa hej än.

Hur många dagar efter dag 21 tror ni att dom inväntar innan det är helt 100%? För misstänker att dom väntar in postgången 1-2-3 extra dagar.

Det är rätt vanligt att det överklagas i sista stund, jurister verkar ha det som sport.
Något sånt, det ska ha kommit in till kfm innan överklagandetiden, men till valfritt kontor. Så någon kan lämna in ett överklagande i brevlådan på kfm Haparanda natten när det skulle bli laga kraft.
Är laga kraft dessutom på en fredag kan man i praktiken lämna in överklagande i Haparanda ända till måndag morgon innan dom tömmer sin brevlåda, då anses det kommit in på fredagen.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Så dag 22 (en onsdag) borde man kunna ner eller mindre pusta ut? Överklagan måste alltså ha kommit in dag 21?
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Tiden tickar på.... Efter helgen har jag passerat tre veckor. Nervositeten är dock påtaglig är som på nålar just nu faktiskt.
Försöker trösta/lura mig själv med att om någon tänkt överklaga borde man kanske ha gjort det fram tills nu. Jag ringde KFM igår och då var det ingen som hade överklagat. Men visst, det är sommar, juli många har semester man ska inte ropa hej än.

Hur många dagar efter dag 21 tror ni att dom inväntar innan det är helt 100%? För misstänker att dom väntar in postgången 1-2-3 extra dagar.

Jag hade en som överklagade men KF gick över dom och beslutade skuldsanering för mig.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag hade en som överklagade men KF gick över dom och beslutade skuldsanering för mig.
Så kan det inte ha varit.
Kf fattar inte beslut om något när det överklagas, det gör tingsrätt.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Så dag 22 (en onsdag) borde man kunna ner eller mindre pusta ut? Överklagan måste alltså ha kommit in dag 21?
Ja den måste kommit in dag 21, men dag 21 räknas fram till man tömmer postlådorna 22.
Om någon lämnat in i brevlåda på kontoret i Haparanda så kommer Haparanda ankomststämpla det och skicka det till rätt ställe, det kan ta några dagar innan det kommit rätt.
Hade något brev häromdagen som såg ut att varit på 4 olika kontor.


Men. Det är sällsynt med överklagande av skuldsaneringar i brevlådorna.

Der kan mailas in 23.58 också, och som det är nu kan det ta typ 3-4 dagar innan man sorterat ut mailet till rätt ställe.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp