• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jag har ansökt om skuldsanering!

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Hur är det nu när man har sanering, kan jag äga en bil värd 25-35 k eller är det fortfarande att den kan utmätas om polisen stoppar mig?
Ja, du får äga vilken bil du vill, den kan inte utmätas när du har skuldsanering (om du inte dragit på dig nya skulder eller lånar ut den till någon med skulder).
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Jag har nu fått beslut om Skuldsanering!!

Har dock fortfarande inte tagit ut något i förskott. Jag är väl medveten om att det är 3 veckor nu innan det vinner laga kraft.

Därav är mina fråga - Hur vanligt är det att någon mellan beslut & laga kraft kommer med invändningar?

Jag hörde ingenting under betalplanen så förhoppningsvis ska det gå smidigt.
 

TTteam

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
155
Mottagna reaktioner
37
Poäng
146
Jag har nu fått beslut om Skuldsanering!!

Har dock fortfarande inte tagit ut något i förskott. Jag är väl medveten om att det är 3 veckor nu innan det vinner laga kraft.

Därav är mina fråga - Hur vanligt är det att någon mellan beslut & laga kraft kommer med invändningar?

Jag hörde ingenting under betalplanen så förhoppningsvis ska det gå smidigt.
Har någon av borgenärer motsatt sig förslaget? Det ska stå i beslutet annars.
 

Inflames

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
1 026
Mottagna reaktioner
452
Poäng
557
Motsätter någon sig kommer det på kvira. Du ska även få ett yttrande om motsättningen isf.
Så ne du är färdig Terry. Grattis och kör hårt. Jag är inne på väntan om någon yttrar sig om förslaget än. gått 1månad idag sen förslaget godkändes.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jag har nu fått beslut om Skuldsanering!!

Har dock fortfarande inte tagit ut något i förskott. Jag är väl medveten om att det är 3 veckor nu innan det vinner laga kraft.

Därav är mina fråga - Hur vanligt är det att någon mellan beslut & laga kraft kommer med invändningar?

Jag hörde ingenting under betalplanen så förhoppningsvis ska det gå smidigt.
Det ät några enstaka procent som överklagas bara.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 780
Poäng
9 547
Det ät några enstaka procent som överklagas bara.

Med tanke på att oddsen hela mitt liv varit emot mig så har jag således anledning att ändå vara försiktigt skeptisk :D

Det är kanske just Skatteverket & Försäkringskassan jag är lite orolig över men jag funderar på om det inte kan vara så att dessa två myndigheter är lite underbemannade under julimånad när mitt beslut dimper ner? Eller har det kanske inte något med det att göra.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Med tanke på att oddsen hela mitt liv varit emot mig så har jag således anledning att ändå vara försiktigt skeptisk :D

Det är kanske just Skatteverket & Försäkringskassan jag är lite orolig över men jag funderar på om det inte kan vara så att dessa två myndigheter är lite underbemannade under julimånad när mitt beslut dimper ner? Eller har det kanske inte något med det att göra.

Nu är jag inne delvis på killgissning, men jag skulle säga att skatteverket är bland de mest frekventa att överklaga av myndigheter, Försäkringskassan gör det nog bara när någon fuskat ordentligt. Tror dock att det är e-målsborgenärer som är vanligaste överklagaren.
Vanligaste orsaken till överklagande är jag ganska säker på är att skulder missats, dvs du har en skuld till någon ytterligare, eller ytterligare en skuld hos någon som missat det, då är enda chansen dom har att få med den att överklaga.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp