• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Jämka - Så här gör du: Steg för steg

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maria76

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
13 Oktober 2022
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
15
Poäng
62
Hej! Kan man ansöka om skattejämkning om man har pågående löneutmätning? Har inte släppt allt till KFM än. Funderar på att banklånen kommer finns kvar och man skulle ju betala alla ränteavgifter eller hur fungerar det? Hur har ni andra gjort? Tacksam för svar!
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Hej! Kan man ansöka om skattejämkning om man har pågående löneutmätning? Har inte släppt allt till KFM än. Funderar på att banklånen kommer finns kvar och man skulle ju betala alla ränteavgifter eller hur fungerar det? Hur har ni andra gjort? Tacksam för svar!
Ja det går bra men har du löneutmätrning så är det svårt att veta om dem bokför dina betalningar på ränta eller på kapital som skrivet nyss, så inte jätte lätt att räkna ut helt rätt
 

Dagsförnyttliv

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
19 Mars 2022
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hej. Om man har sökt jämkning sep-dec och angivet va jag ska tjäna visst gäller det under den tiden ? Jag menar va jag ska tjäna resten av året så då gäller väl under den tiden el har jag fattat fel?
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Hej. Om man har sökt jämkning sep-dec och angivet va jag ska tjäna visst gäller det under den tiden ? Jag menar va jag ska tjäna resten av året så då gäller väl under den tiden el har jag fattat fel?
Om jag inte minns fel så fyller man både i hur mycket man har tjänat hittills i år (se senaste lönespec) och hur mycket du kommer tjäna resten av året. I olika rutor alltså :)
 

Janmar

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
17 Oktober 2023
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Är det möjligt att ansöka om jämkning från februari-december nu?
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 043
Mottagna reaktioner
560
Poäng
597
Är det möjligt att ansöka om jämkning från februari-december nu?
Ja, jag skickade in jämkning 28/12 för jan-dec 24. Jag har redan fått mitt beslut och jämkningen ligget redan inlagd på denna lön. Det har alltid gått på ca 2veckor för mig att få svar. Bara att skicka in.
 

Kämpar

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
176
Mottagna reaktioner
80
Poäng
236
Ja, jag skickade in jämkning 28/12 för jan-dec 24. Jag har redan fått mitt beslut och jämkningen ligget redan inlagd på denna lön. Det har alltid gått på ca 2veckor för mig att få svar. Bara att skicka in.
Får man mer ut om man jämkar feb-jun istället för feb-dec?
Det tror jag men är osäker.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 954
Mottagna reaktioner
13 600
Poäng
10 387
Får man mer ut om man jämkar feb-jun istället för feb-dec?
Det tror jag men är osäker.
Du ansöker för feb dec. Det är samma summa på helåret, men delar man det på 11 månader ist för 12 så blir det mer de månaderna.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp