• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inkomstdeklarationen idag börjar de skicka ut

Pepparkvarn

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
11 April 2019
Meddelanden
312
Mottagna reaktioner
155
Poäng
347
Jag har ett par skulder till CSN från år 2021 och detta år varav detta året inte har skickats till Kronofogden ännu. Jag kommer få en summa som är större än mina skulder till CSN i skatteåterbäring.

Kan jag meddela CSN att de ska skicka in aktuell skuld till Kronofogden så att den skulden betalas av direkt? Vid överskott går först skulder att betala av skatte- och studieskulder först eller går överskottet av skatteåterbäringen till alla jag har skulder till?
Om du menar återbäringen så går den till Kronofogden och där fördelas det efter en viss följd. Tror dock e-mål har företräde framför a-mål som är skatteskulder och studieskulder.
Jag kan ha fel så nån annan typ @Lasseman kan svara
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
989
Poäng
787
Inskickat nu. Inte sett några datum för i år men antar utbetalning sker 5-8 april som förra året. Snart är vi där :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 937
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Om du menar återbäringen så går den till Kronofogden och där fördelas det efter en viss följd. Tror dock e-mål har företräde framför a-mål som är skatteskulder och studieskulder.
Jag kan ha fel så nån annan typ @Lasseman kan svara

Den fördelas efter en viss ordning ja, är inte helt hundra på hur csn som icke prio a mål står sig mot emål.
Emål är aldrig prioriterade före ngt annat, i bästa fall i linje med sämst prioriterade amål
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Den fördelas efter en viss ordning ja, är inte helt hundra på hur csn som icke prio a mål står sig mot emål.
Emål är aldrig prioriterade före ngt annat, i bästa fall i linje med sämst prioriterade amål
Mina CSN prioriterades inte när jag hade löneutmätningen.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 937
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Mina CSN prioriterades inte när jag hade löneutmätningen.
Nä det stämmer. Nu är inte utmätning och avräkning av överskjutande skall något som har med löneutmätning att göra dock
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
914
Mottagna reaktioner
351
Poäng
497
Jag har skuldsanering sen över 2 år tillbaka. Inte haft något lån hos Bank Norwegain varken 2021 eller 2020 ändå rapporterade dom in ca 700 kr i ränta. Någon som varit med om något liknande eller vanligt dom släpar så?
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Jag har skuldsanering sen över 2 år tillbaka. Inte haft något lån hos Bank Norwegain varken 2021 eller 2020 ändå rapporterade dom in ca 700 kr i ränta. Någon som varit med om något liknande eller vanligt dom släpar så?
Ingår dom inte i din sanering?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Men då har dom ju fått inbetalt från din sanering och avräknat en del av inbetalningen mot ränta.
Jag hade inrapporterat räntor för över 9000 kr trots att jag snart haft skuldsanering i 4 år.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp