• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Ikano långsamma, kommer det några pengar?

Marit

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
19 Januari 2017
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Fick beviljat ett samlingslån på 150 000:- hos Ikanobanken via Lendo för ca en månad sedan. De ville att jag skulle komplettera med senaste lönespecarna, vilket jag gjorde på en gång. Sen dröjde det några dagar och jag fick en påminnelse om kompletteringen på mail. Ringde upp dem och fick då veta att de även ville ha ett intyg från min arbetsgivare för att bekräfta att jag jobbar 100% nu (eftersom jag nyligen varit föräldraledig).
Detta fick de efter några dagar. Då dröjer det ytterligare ca en vecka innan det dimper ner en fullmakt i brevlådan som de vill att jag ska fylla i, så att de kan lösa mina andra lån. Jag fyller i och skickar in den, men tillägget att vissa långivare vill bli kontaktade av dem när lånet ska lösas för att kunna uppge korrekt summa att betala. Plus att en liten del av skulden är ett lån till en privatperson, som jag själv vill betala in.
De borde ha fått denna fullmakt för ca 5 dagar sedan, men fortfarande inga pengar eller lösta lån.
Någon som har erfarenhet av nåt liknande? Är det bara att ge upp?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

*Trött-i-själen*

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
25 Mars 2018
Meddelanden
107
Mottagna reaktioner
180
Poäng
357
Får dom ens göra så? Bevilja lånet och sedan i omgångar kräva in en massa olika uppgifter för att till slut bara strunta i att betala ut pengarna!?o_O

Maktmissbruk!:mad::mad:
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 047
Mottagna reaktioner
13 783
Poäng
9 547
Ikano verkar vara riktiga jävla strulpellar. Kommer undvika dom.
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
698
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Ikano verkar vara riktiga jävla strulpellar. Kommer undvika dom.

Väntar ff på mitt lån, min uc hade gått ut då jag sökte på lendo i början på året så detas system hade kvar den,
Den gick ut så de gjorde ny UC och jag blev godkänd men räntan gock upp 0,05% så de var tvugna skick nya papper förra onsdagen, pappeena kom igår, la dom på lådan innan tömning så hoppades allt skulle styras upp idag men det blir väl imorrn :)



Sökte ju med medsökande 2019-01-29

Så liiite sega är dom :) men enligt pappena är allt godkänt och lånrt är upplagt, men snigelpost med ”svars post” som inte är prioriterad sv posten tar lång tid att skicka suck!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp