• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur hade ni löst min situation?

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 391
Mottagna reaktioner
1 149
Poäng
897
Precis. Sök ett lån på 50 k. Du kommer garanterat få nånstans och kommer slippa massa onödiga räntor
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Snottekotte

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 Maj 2024
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Mat (framför allt till barnen) borde väl komma före ridning?
Vill inte ligga efter med räkningar så räkningar har alltid gått först men sen har jag använd klarna till mat och betala inom 30 dagar. Så ligger efter. Dock inte handlat mat än med klarna! Har lite hemma sen lite kvar på kontot!!
 

Snottekotte

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 Maj 2024
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Precis. Sök ett lån på 50 k. Du kommer garanterat få nånstans och kommer slippa massa onödiga räntor
Den ena är räntefritt
Den andra 8%
den tredje ska jag skjuta upp och betala i juli
Och den andra ska jag delbetala på klarna. Vet inte räntan än.

så tror inte det lönar sig med samlingslån
 

Snottekotte

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 Maj 2024
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
hade jag varit dig hade jag tagit ett samlat lån på 50k med så många år som möjligt så att månadskostnaden hade varit så lite som möjligt sen bara betalat av skiten när du har råd att betala av den

50k i 20 år vad kan det vara i månaden 500kr? du hinner o betala av hela den på ett år?
Så illa tror jag inte det är att jag behöver söka ett samlingslån vill klara de som de är just nu. Som jag skriv innan 1 lån är räntefritt och ett lån 8% och ett ska jag skjuta upp och betala i juli och sista ska jag delbetala med Klarna
 

Snottekotte

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 Maj 2024
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Om Du var ”skuldfri” för 6 månader sedan, vad är det som gör att Du måste köpa på kredit nu? Känns som det borde rinna iväg slantar på något…?
Jag levde snålt på den tiden. Sen kom jag på att jag vill ha gardiner och växter i varje fönster.. studsmatta till barnen.. cykel.. utemöbler.. gräsklippare.. pool till barnen och fler saker. Flyttade till hus från lägenhet. Blev lite mycket kunde inte stoppa mig.. köpte typ allt som deras kompisar har i sin trädgård. Testade klarna sen var jag fast
 

Snottekotte

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 Maj 2024
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Innan jag började samla på mig lån. Hade jag räkningar på 12000 i månaden, mat 6000, bränsle 1000
alltså total 19000 på fasta utgifter och 10 000 till övrigt
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Du har köpt mat på klarna men inte köpt mat på klarna??
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 391
Mottagna reaktioner
1 149
Poäng
897
Tänk på att du kommer ha skuld på 50 000 kr oavsett om du samlar ett lån. Då kan du ha månadsbetalning på 500 kr i månaden istället och så slipper du ha stressen kommande månader. Sen kan du välja att amortera extra hur mycket du vill! Skulle jag ha kört på.

Du har en väldigt lätt situation och låg skuld om man jämför sig mot andra här.
 

brödmannen

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
28 Maj 2024
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Tänk på att du kommer ha skuld på 50 000 kr oavsett om du samlar ett lån. Då kan du ha månadsbetalning på 500 kr i månaden istället och så slipper du ha stressen kommande månader. Sen kan du välja att amortera extra hur mycket du vill! Skulle jag ha kört på.

Du har en väldigt lätt situation och låg skuld om man jämför sig mot andra här.
Exakt min tanke 500kr i månaden istället för 4000+
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp